نقش پررنگ آیت الله هاشمی در توسعه شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی تدابیر بسیار زیادی را در راستای تولید محصولات دانش بنیان به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی را اتخاذ کرد.

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز ضمن عرض تسلیت به مردم ایران در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: قبل از اینکه بتوان آیت الله هاشمی را به عنوان یک فرد سیاسی شناخت باید از او به عنوان فردی علمی و طرفدار دانشگاه آزاد یاد کرد.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از بنیانگذاران اصلی سیاست جمهوری سلامی ایران است، افزود: او در حوزه مسائل سیاسی در دوران ریاست جمهوری و نیز در دوران ریاست مجلس فردی اثرگذار بود که این امر نشان دهنده قوی بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی در عملی کردن مسئولیت های خود است که این نکته می تواند درس بزرگی برای سایر مدیران و مسئولین باشد.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن آیت الله هاشمی رفسنجانی را موسس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با پیشنهاد وی تاسیس شد که این اقدام مزایای بسیار زیادی را برای کشور با خود به ارمغان گذاشت.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه های توسعه اول آیت الله هاشمی که از سال 1368 آغاز شد و تا سال 1372 ادامه داشت نرخ رشد بسیار بالایی را برای کشور به همراه داشت و نیز علاوه بر آن در کنترل بیکاری که آن دوره بسیار فزاینده بود تاثیر گذار بود.

هاشمی گفت: با توجه به اهداف از پیش تعیین شده آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز به دلیل مدیریت این اهداف در حوزه سیاست باعث شد تا وی به عنوان حق در سازندگی مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ضایعه بسیار بزرگی را متحمل شده است، گفت: در صورت نبود اقدامات وی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی به طور قطع برخی از سیاست های اتخاذ شده در این حوزه با مشکل همراه می شد.
هاشمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی موجودیت خود را مدیون آیت الله هاشمی رفسنجانی است، اذعان کرد: با توجه به اینکه آیت الله هاشمی شخصیتی کاریزماتیک را داشت همین امر باعث برخی از تشعشعات مثبت به لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور شد.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن تاثیر آیت الله هاشمی رفسنجانی بر شرکت های دانش بنیان را اینگونه بیان کرد: او تدابیر بسیار زیادی را در راستای تولید محصولات دانش بنیان به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی را اتخاذ کرد و لازم به ذکر است که وی تاکید بسیار زیادی را بر توسعه شرکت های دانش بنیان داشت.

هاشمی بیان کرد: یکی از ویژگی های آیت الله هاشمی این بود که بسیار جلوتر از زمان در حرکت بود و براساس اقدامات صورت گرفته به نظر می رسد که ایشان در حوزه اقتصاد دانش بنیان هم فراتر از زمان حال در فعالیت بودند.
وی گفت: براساس سخنرانی های آیت الله هاشمی طی چند سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی و نیز در تشخیص مصلحت نظام، می توان گفت در صورتی که دانشگاه ها قادر به جبران خلا نفت و کاهش درآمدهای باشند به طور قطع دانشگاه آزاد درآمدهای کلانی را با خود به ارمغان خواهد آورد.

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان واحد رودهن در پایان اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک به 180 مرکز رشد در کشور را داراست که بسیاری از محصولات مجوز دانش بنیان شدن را اخذ کردند و دانشگاه ها موظف به حمایت این بنگاه ها در حوزه اقتصادی و مالی شدند.

101/401

کد خبر: 720659

وب گردی

وب گردی