گشایش دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفارت ایران در ویتنام

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی پایتخت ویتنام روز سه شنبه دفتر یادبودی به مناسبت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گشود تا شخصیت های این کشور جنوب شرق آسیا و دیپلمات های مقیم آن را امضا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دیپلمات های مقیم هانوی در نخستین ساعت گشایش این دفتر از آن استقبال کرده و یادداشت هایی در تمجید شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن نوشتند.

رئیس نمایندگی یونیسف در هانوی، سفیر الجزایر، سفیر قزاقستان و دیپلمات بلندپایه اندونزی نخستین افرادی بودند که در سفارت ایران در هانوی حاضر شدند و این دفتر یادبود را امضا کردند.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1374 در دوران ریاست جمهوری اش از ویتنام دیدن کرد و 'ترونگ تان سانگ' رئیس جمهوری سابق ویتنام اسفند ماه گذشته، گفت: مردم ویتنام هاشمی رفسنجانی را معمار روابط دو کشور می دانند.
وی گفت که مردم ویتنام سفر آقای هاشمی رفسنجامی را فراموش نمی کنند که به عنوان رئیس جمهور به ویتنام آمدند و مسئولین دو کشور در تمام این سال ها، هنوز بر اساس برنامه ها و توافقات این سفر، برنامه ها را دنبال می کنند.
رئیس جمهوری سابق ویتنام اسفند ماه با اصرار و تأکید از آیت‌‌ الله هاشمی رفسنجانی دعوت کرده بود سفری جدید به ویتنام داشته باشد.

منبع: ایرنا

302/300

کد خبر: 720814

وب گردی

وب گردی