کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان رجایی‌شهر/ ۵۲۰۰ شاکی، عمدتا پزشک و وکیل!

هشت نفر از اعضای باند کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان شناسایی شدند. این پرونده با پنج‌هزارو ٢٠٠ شاکی که پزشک، وکیل دادگستری و اقشار فرهیخته جامعه هستند، در دادسرا در دست بررسی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، در‌این‌باره گفت: اعضای این باند در تماس تلفنی با افراد، با این ادعا که از رادیو معارف و سایر برنامه‌های تلویزیونی با شما تماس گرفته شده و به‌زودی برنده جایزه چهار یا پنج‌میلیون‌تومانی می‌شوید، قربانی را به طمع انداخته و از وی می‌خواستند مقابل دستگاه عابربانک رفته و با وارد کردن کارت بانکی گزینه * یا # را انتخاب کند.

این مقام قضائی در کرج افزود: قربانیان غافل از اینکه دستگاه خودپرداز گزینه # یا * را قبول نمی‌کند، مبلغ مد‌نظر کلاهبردار را طبق گفته کلاهبردار در پشت تلفن وارد کرده و سپس مبلغ به حساب فرد مد‌نظر آماده واریز می‌شود که به این طریق قربانی اغفال شده و رقم مد‌نظر را در حساب گفته‌شده واریز می‌کند.

دادستان کرج در ادامه بیان کرد: با شکایت پنج‌هزارو ٢٠٠ نفر از شاکیان، وجوه ناشی از کلاهبرداری خطوط تلفنی مورد تعقیب قرار گرفت و با تعقیب وجوه و دستگیری افرادی که به طریقی از وجوه استفاده کرده‌اند، مشخص شد تعدادی از زندانیان زندان رجایی شهر که بیشتر آنها دارای مجازات‌های سنگین و حبس‌های طویل‌المدت هستند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

شاکرمی اضافه کرد: بیشتر این افراد به فعل مجرمانه اقرار کرده‌اند و گفته‌اند افرادی که با قربانیان تماس می‌گرفتند، به کلاه‌زن معروف شده و افرادی که در خارج از زندان اقدام به دریافت وجوه ناشی از کلاهبرداری و اصطلاحا نقد ‌می‌کند، به «پول‌شو» معروف بودند.

وی همچنین گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد، تعدادی از افراد زندانی با به‌دست‌آوردن گوشی تلفن و خط مد‌نظر، اقدام به تماس با قربانی می‌کردند و بعد از کلاه‌زدن و واریز وجه به حساب مد‌نظر خود، به یک نفر از هم‌بندی‌های خود اعلام می‌کنند که پول به حساب واریز شده است و در واقع یک نفر با فردی بیرونی در تماس است تا سایر کلاه‌زن‌ها میان زندانیان شناسایی نشود، سپس فرد زندانی دارای رابط با فرد بیرونی تماس گرفته و اعلام می‌کند پول به‌سرعت از حساب خارج و بین پول‌شوها تقسیم شود.

دادستان کرج افزود: دراین‌رابطه پرونده‌ای با پنج‌‌هزار‌و ٢٠٠ شاکی تشکیل شده است؛ همچنین در یک تماس تلفنی مبلغ صد‌ میلیون تومان که از حساب شاکی خارج شده بود، کشف شد و همه افراد یک بند که قریب به سی تا چهل نفر هستند و به نوعی در کار کلاه‌زنی فعال بوده و گروهی هم که اقدام به وارد‌کردن گوشی تلفن همراه و خط تلفن به زندان رجایی شهر کرده بودند، شناسایی شدند. افرادی که مستقیم با جرم در ارتباط بوده‌اند، تفهیم اتهام شده‌اند.

دادستان کرج در ادامه گفت: با مسئولان بانک‌های کرج مذاکره کرده و تقریبا هیچ حساب کاذبی که وجوه ناشی از کلاهبرداری به آن واریز شده باشد، در کرج موجود نیست و بانک‌ها نیز با سامانه ثبت احوال ارتباط داشته و کشف حساب به‌ نام افراد معروف به کلاه‌زن دیگر دشوار نیست.

700700

کد خبر: 720840

وب گردی

وب گردی