پیام تسلیت رئیس جمهوری قزاقستان به مناسبت ارتحال هاشمی رفسنجانی

 نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان در پیامی برای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به وی ، مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز در این پیام نوشته شده است: «اینجانب خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری سابق جمهوری اسلامی ایران را با ناراحتی دریافت نمودم. مردم قزاقستان همواره یاد آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان مدیری خردورز، سیاستمداری معتبر و شخصیتی ماندگار که در رشد و تعالی همکاری‌های دو کشور، فعال بود، به خاطر خواهند داشت.
در پایان این پیام آمده است: «در این لحظات غمبار، اینجانب مصیبت غیرقابل جبران شما را درک می نمایم و از طرف تمام مردم قزاقستان و از جانب خودم، به شما و تمام مردم ایران تسلیت می گویم. خداوند او را رحمت نماید».
همچنین به همین مناسبت دفتر یادبودی به مدت سه روز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان دایر شده است.
سفرای مقیم و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی با حضور در سفارت ایران با امضای این دفتر یادبود در مورد شخصیت و خدمات ایشان در همبستگی جهان اسلام و توسعه روابط با کشورهای همسایه مطالبی را درج کردند.
برگزاری مجلس ترحیم با حضور ایرانیان مقیم قزاقستان از دیگر برنامه های بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در قزاقستان اعلام شد.

کد خبر: 720913

وب گردی

وب گردی