خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از نلسون ماندلا در یک مستند

بازگویی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از نلسون ماندلا در مستند «نلسون ماندلا برای همیشه» به تصویر کشیده شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مشاور رسانه ای فیلم «نلسون ماندلا برای همیشه»، میثم شاه بابایی کارگردان این مستند به مناسبت درگذشت مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای اولین بار بخشی از خاطرات آن مرحوم با ماندلا را بازگو کرد.
وی با اشاره به اینکه این خاطره گویی به صورت تصویری ضبط شده و قرار است در مستند «نلسون ماندلا برای همیشه» استفاده شود، افزود: مرحوم هاشمی رفسنجانی در بازگویی خاطرات خود به ما تاکید کرد که چندین بار در دوران ریاست جمهوری خود و یکبار در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی با نلسون ماندلا دیدار داشته است.
وی با بیان اینکه دیدارش با مرحوم هاشمی رفسنجانی تیرماه امسال بوده است، گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی معتقد بود نلسون ماندلا شخصیتی مبارزاتی داشت و مبارزه در وجودش بود و می‌گفت ماندلا هم مانند خودش مبارزه در ذاتش بوده است و تلاشش کرد تا دوره تاریخی جدیدی را برای کشورش رقم بزند.
کارگردان مستند «نلسون ماندولا» با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی از شخصیت ماندلا بسیار تعریف می کرد، گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی معتقد بود که نلسون ماندلا انسان خوساخته ای بود و روحیه بسیار درستی داشت به همین دلیل هم توانست تحولات فراوانی برای کشورش ایجاد کند. خداوند به این نوع آدم ها حکمت می آموزد حکمتی فراتر از چیزی که ما در دانشگاه ها می آموزیم.
میثم شاه بابایی کارگردان و مهدی کریمی تهیه کننده این مستند پیام تسلیتی را برای درگذشت مرحوم «آیت الله هاشمی رفسنجانی» به شرح زیر منتشر کردند.
پیر سیاست ایران ، مبارزی که به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور قدم برمی‌داشت، از دنیای فانی رخت بربست.
تیم سازنده مستند« نلسون ماندلا برای همیشه» ، فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی را به تاریخ ایران تسلیت می گوید.
501500

کد خبر: 720958

وب گردی

وب گردی