قتل‌عام در ایرانشهر

 تحقیقات برای دستگیری عامل یا عاملان قتل‌عام اعضای یک خانواده در ایرانشهر در حالی ادامه دارد که تاکنون سه مظنون در این پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

این قتل‌عام زمانی مشخص شد که مأمور بهداشت محل برای واکسیناسیون کودکان خانه رفته ‌بود؛ اما با جسد هشت نفر از جمله پنج کودک روبه‌رو شد.

رئیس‌پلیس استان سیستان‌وبلوچستان جزئیات قتل‌عام هشت نفر ازجمله پنج کودک در روستای ایرانشهر را تشریح کرد و گفت: ساعت ١٢ ظهر دو روز قبل، مأموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور مأموران در محل، با جسد خونین پنج کودک، دو زن و یک مرد روبه‌رو شدند.

وی ادامه داد: کارمند اداره بهداشت در تحقیقات اولیه ادعا کرد زمانی که برای تزریق واکسن هپاتیت به روستا آمده، متوجه بازبودن در شده و پس از ورود به خانه، با این اجساد روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است. به گفته رئیس‌پلیس سیستان‌وبلوچستان، همه مقتولان به ضرب گلوله اسلحه به قتل رسیده و در تحقیقات بیشتر مشخص شد، زن و مرد و دو فرزند عضو یک خانواده بوده و زن جوان و سه کودک دیگر خواهر و خواهرزاده مرد صاحبخانه هستند. رحیمی با بیان اینکه در کیف یکی از مقتولان زن اسلحه کلت کشف شده است، تأکید کرد: هیچ‌کدام از همسایه‌ها صدای شلیک را نشنیده‌اند و به نظر می‌رسد قاتل یا قاتلان از صداخفه‌کن استفاده کرده یا جنایت در شب رخ داده است. همچنین خانی، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر، به میزان گفت: این هشت نفر در ساعات اولیه صبح با شلیک گلوله و در خواب به قتل رسیده‎اند. وی از تشکیل پرونده برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: دادستانی و نهادهای مسئول با جدیت پای کار هستند و تیمی از پلیس آگاهی مرکز استان سیستان‌وبلوچستان برای بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه در محل وقوع حادثه حاضر شده‌اند. خانی تصریح کرد: پوکه‎هایی از فشنگ‌های اسلحه در صحنه قتل کشف شده که برای بررسی و کارشناسی به آزمایشگاه تشخیص جنایی پلیس آگاهی فرستاده شد تا چنانچه در صحنه درگیری مشابهی از آن استفاده شده باشد، از آن طریق قاتل یا قاتلان شناسایی شده و به نوعی از این طریق پرونده تاحدودی پیش رفته و ابعاد و جزئیات ماجرا روشن شود. دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر در پایان گفت: سه نفر در این زمینه مظنون هستند؛ اما هنوز دلایل متقنی مبنی بر اینکه قتل به دست آنها صوت گرفته باشد، وجود ندارد و این امری قطعی نیست و تحقیقات پیرامون این موضوع با جدیت ادامه دارد.

700700

کد خبر: 720963

وب گردی

وب گردی