پیام تسلیت فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در پیامی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن این پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه رحلت آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی چندان بزرگ بود که پس از چند دقیقه، ساعت ها خبر اول رسانه ها در سراسر روی زمین شد و طبیعی بود که چنین شود. زیرا ایشان نه فقط یک مرد بزرگ سیاسی بلکه جامع صفاتی بود که به ندرت در یک شخص جمع می شود. علم و تواضع، جهاد و مجاهدت، اخلاق و مودت، خردمندی و تدبیر و درایت، صبر در بلایا و طوفان های سیاسی همه در وجود ایشان جمع شده بود. اگر زندگی و زنده بودن ممکن است پوشش حقارت ها و بزرگی ها باشد، مرگ، بزرگی های بزرگان را آشکار و آشکارتر می سازد. هاشمی رفسنجانی مجاهدی شجاع و سیاستمداری دانا و خردمند بود که فردا او را بهتر خواهند شناخت.
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران این مصیبت و ضایعه را به رهبری معظم انقلاب و به ملت بزرگ ایران و به دوستداران ایشان در سراسر جهان و به اعضای خاندان ارجمند هاشمی رفسنجانی تسلیت عرض می¬کند. این فرهنگستان علاوه بر احترامی که برای شخصیت سیاسی، دینی و اخلاقی این فقید گرانمایه قائل است، عضو افتخاری بزرگ خود را از دست داده است و قدر پشتیبانی های ایشان را در کار تأسیس و قوام فرهنگستان های کشور می داند.
رحمت خدا بر او باد که خوب زیست و در مواجهه با سختی ها و بحران ها، صبر و متانت و خردمندی نشان داد و با عزت از این دنیا رفت.
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

200

کد خبر: 721029

وب گردی

وب گردی