بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان آغاز می‌شود

با دیدار تیم‌های فرانسه و برزیل در سالن آکورنا پاریس امشب سوت آغاز بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان جهان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان جهان 18 روز به طول می‌انجامد و 24 تیم برتر از 5 قاره در 4 گروه 6 تیمی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

برای حضور در این مسابقات، رویدادهای مختلف انتخابی در قاره های دنیا برگزار شد و در نهایت 24 تیم حاضر در آن مشخص شدند. فرانسه قهرمان دوره قبل و میزبان مسابقات و قطر میزبان دوره قبل بازیها به صورت مستقیم راهی این رقابتها شده اند. نروژ به دلیل پیشرفت و درخشش تیم های هندبالی اش در چند سال اخیر سهمیه وایلد کارت را دریافت کرد. اما تیم های حاضر در این مسابقات از قاره ها به این شرح هستند:

قاره آسیا(مسابقات قهرمانی آسیا): بحرین، ژاپن، عربستان

قاره آفریقا(مسابقات قهرمانی آفریقا): آنگولا، مصر، تونس

قاره آمریکا(مسابقات قهرمانی آمریکا): آرژانتین، برزیل، شیلی

قاره اروپا(مسابقات قهرمانی اروپا): کرواسی، آلمان، اسپانیا

مسابقات انتخابی: بلاروس، دانمارک، مجارستان، ایسلند، مقدونیه، روسیه، لهستان، اسلوونی و سوئد

برای قضاوت این دوره از رقابتها 16 کوبل داوری از کشورهای آرژانتین، فرانسه، آلمان، تونس، ایران، اسپانیا، دانمارک، کره جنوبی، مقدونیه، مونته نگرو، سوئد، لیتوانی، چک، اسلوونی، لاتویا دعوت به همکاری شده اند. مجید کلاهدوزان و علیرضا موسویان از ایران کوبل داوری که قضاوت رقابتهای المپیک برزیل را برعهده داشتند به عنوان نماینده داوری ایران در این رقابتها دعوت به همکاری شده اند.

مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در سال 2017 در هشت سالن و هشت شهر فرانسه از جمله پاریس، نانت، مونته پلیه، لیل، آلبرت، روئن .. برگزار می شود. پیش بینی می شود رکورد حضور تماشاگران در این دوره به بیش از 400 هزار تماشاچی رسیده و شکسته شود.

همین طور قرار است در این رقابتها برای اولین بار از سیستم جدید ویدئو چک در امر قضاوتها بهره گرفته شود. در رقابتهای قهرمانی زنان اروپا و جهان نیز این سیستم استفاده شده است. مسئولیت این سیستم بررسی گل شدن یا نشدن توپ های مشکوک است. همین طور این سیستم قادر به نشان دادن خطاهایی است که از چشم داوران دور مانده است مانند صحنه های مشکوک تعویض بازیکنان و پستها، رویارویی بازیکنان. همین طور قوانین جدید مصوب کمیته داوران فدراسیون جهانی نیز در این رقابتها به اجرا در خواهد آمد.

24 تیم حاضر در این مسابقات در 4 گروه مقدماتی از 11 ژانویه به رقابت پرداخته و در نهایت فینال این دیدارها 29 ژانویه برگزار خواهد شد. دیدار افتتاحیه بین دو تیم فرانسه و برزیل از گروه اول چهارشنبه شب در سالن آکورنا پاریس برگزار می شود.

گروه بندی تیم ها و شهرهای میزبان به این ترتیب است:

گروه اول(نانت):
فرانسه، لهستان، روسیه، برزیل، ژاپن، نروژ

گروه دوم(متز):
اسپانیا، اسلوونی، مقدونیه، ایسلند، تونس، آنگولا

گروه سوم(روئن):
آلمان، کرواسی، بلاروس، مجارستان، شیلی، عربستان

گروه چهارم(پاریس):
قطر، دانمارک، سوئد، مصر، بحرین، آرژانتین

در ادامه رقابت‌ها مراحل دوم وسوم و رقابتهای حذفی و فینال در شهرهای مونته پلیه، لیل و آلبرت و پاریس برگزار خواهد شد. پاریس نیز میزبان فینال این دیدارها خواهد بود.

تیم ملی کشورمان نیز برای حضور در این رقابتها تلاش بسیاری کرد اما در صعود به مسابقات جهانی ناکام ماند. ایران برای حضور این بازیها در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شد اما با ایستادن در رده پنجم از کسب سهمیه رقابتهای جهانی بازماند. حضور کوبل داوری ایران در این دیدارها جای خالی نام ایران را پر کرده است.

604/101

کد خبر: 721062

وب گردی

وب گردی