تاکید عبادی به نزدیک بودن آغاز عملیات آزادسازی حویجه/ هلاکت شماری از عناصر داعش در غرب انبار

نخست وزیر عراق از نزدیک بودن زمان آغاز عملیات آزادسازی شهر حویجه در جنوب کرکوک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری معلومه، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در کنفرانسی خبری از نزدیک بودن زمان آغاز عملیات آزادسازی شهر حویجه از چنگ تروریست های داعش در جنوب کرکوک خبر داد.

وی گفت: به دنبال پیشروی قابل توجه نیروهای عراقی در مناطقی تحت سلطه تروریست ها در موصل و اطراف آن، گروه تروریستی داعش شاهد تضعیف عناصر خود در حویجه است.

همچنین به گفته یک منبع امنیتی در استان کرکوک، در انفجاری که هنگام بمب گذاری یک خودرو در کارگاهی در شهر حویجه به وقوع پیوست، "ابوعمر جوالی" یکی از کارشناسان بمب‌سازی داعش به همراه 6 تروریست به هلاکت رسید.
تروریست هاش داعش از نیمه سال 2014 تاکنون شهر حویجه و نواحی اطراف آن را تحت اشغال گرفته اند و این مناطق را پایگاهی برای حمله تروریستی به صلاح الدین و کرکوک ساخته اند.
از سوی دیگر، ناظم جغیفی، افسر اطلاعاتی بسیج مردمی انبار اعلام کرد: در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی به غرب انبار شماری از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.
وی گفت: جنگنده های ائتلاف بین المللی به ورودی شهر عنه در غرب انبار حمله و با انهدام مقر تروریست ها، شرایط را برای ورود نیروهای عراقی به این شهر آماده کردند.
هادی رزیج، فرمانده نیروی پلیس استان انبار نیز اعلام کرد: تلاش تروریست های داعش برای انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شرق رمادی ناکام ماند و نیروهای پلیس این خودرو را متوقف و سرنشین آن را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان

308/300

کد خبر: 721071

وب گردی

وب گردی