پتنت جدید اپل نحوه کارکرد صفحه نمایش لبه تا لبه را نشان می‌دهد

شیائومی با معرفی گوشی Mi MIX توانست اولین گوشی بدون حاشیه را خلق کند و حال اپل نیز به دنبال تولید و طراحی یک آیفون کاملا بدون حاشیه و با صفحه نمایش لبه تا لبه است.

به گزارش ایسکانیوز، همچنان Mi MIX را نمی توان بدون حاشیه دانست، چون پایین صفحه نمایش یک فضای خالی وجود دارد تا در دست گرفتن گوشی و قرار دادن دوربین سلفی امکان‌پذیر باشد. اما به نظر می‌رسد اپل به دنبال تولید و طراحی یک آیفون کاملا بدون حاشیه است. روز سه‌شنبه، اپل پتنت تازه‌ی خود را در دفتر پتنت و حقوق آمریکا ثبت کرد.

بر اساس این پتنت اپل برنامه دارد تا یک آیفون با صفحه‌نمایش OLED و کاملا بدون حاشیه تولید کند. سال‌هاست که کاربران به دنبال طراحی محصولی هستند که تماما صفحه نمایش باشد و حاشیه مزاحم نداشته باشد، اما محدودیت‌ها همیشه جلوی کار را گرفته بوده است. این پتنت در ماه فوریه 2015 یعنی دو سال پیش تکمیل شده بود و تا امروز به ثبت نرسیده بوده است. این پتنت :« محصولات الکترونیکی با صفحه‌نمایش دارای منفذ» نام دارد و اینگونه توصیف شده که منافذی که روی صفحه نمایش قرار دارند قرار گرفتن، اسپیکر، دوربین و سنسور نوری را پشت صفحه نمایش امکان پذیر می‌کنند و بدین ترتیب امکان دست‌یابی به یک گوشی تمام صفحه بیشتر می‌شود.

این منافذ البته آنقدر بزرگ نخواهند بود که با دید معمولی آشکار شوند، این منافذ به قدری کوچک هستند که حجم کمی از اطلاعات بتواند از میان آن‌ها عبور کند. این پتنت همچنین وجود یک HUD یا همان صفحه‌نمایش فرانما را نیز به میان می‌کشد و به نظر می‌رسد که اپل در حال آماده شدن به دنیای واقعیت افزوده است. البته همانند تمام پتنت‌ها ممکن است تمامی اطلاعاتی که در یک پتنت ثبت می‌شود به واقعیت نپیوندد و یک شرکت تنها حقوق آن را ثبت کند، اما به نظر می‌رسد که امسال باید شاهد یک آیفون بدون حاشیه باشیم.

منبع: فارنت

205/200

کد خبر: 721086

وب گردی

وب گردی