رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هر مقطعی از انقلاب ردپایی موثر از خود برجای گذاشته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی به‌عنوان مردی خردمند و دانشمند یادکرد و گفت: هر مقطعی از انقلاب را که می‌بینیم حتما ردپایی مؤثر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ایثارگری‌های او به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسین بدیعی با تسلیت این ضایعه عظیم به مقام معظم رهبری و مردم و به‌خصوص خانواده ایشان افزود: غم از دست رفتن این عالم جلیل‌القدر آن‌قدر جانکاه است که برای جامعه فقدان این شخصیت بزرگوار باورنکردنی است.

وی با اشاره به زحمات بی‌دریغ و خالصانه حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های زندگی پرارزش وی بیان کرد: شاید کمتر کسی در جامعه ایران باشد که زحمات این بزرگ‌مرد تاریخ را نداند چراکه آنچه در او سراغ داریم خلوص نیت در کارها برای ایرانی بهتر بود.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی پررنگ و اثرگذار از تاریخ پرفرازونشیب انقلاب اسلامی بود افزود: مطمئنا نسل جوان و آیندگان ابعاد گسترده‌تری از زندگی و منش حضرت آیت‌الله هاشمی را درک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با تأکید بر اینکه هاشمی رفسنجانی ستونی برای آموزش عالی کشور و فرهنگ ایران اسلامی بود اظهار کرد: هیچ‌کس یادش نمی‌رود زمانی را جوانان ما در پشت سدهای بلند کنکور ایستاده بودند و در آرزو و عطش رفتن به دانشگاه‌ها غوطه می‌خوردند و این هاشمی رفسنجانی بود که با پیشنهاد دانشگاهی مثل آزاد اسلامی توانست بار روانی عظیمی را از روی دوش جامعه و خانواده‌ها بردارد و شاید در آن هنگام کسی فکر این راهم نمی‌کرد دانشگاهی که با دست‌خالی و فقط با هدیه باارزش امام خمینی (ره) پا گرفت به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان مبدل شود.

وی شخصیت هاشمی رفسنجانی را چندبعدی دانست و بیان کرد: آیت‌الله هاشمی مردی بود که به همه جناح‌ها نگاهی یکسان داشت و همان‌طور که این روزها بارها تصاویر وی را در تلویزیون می‌دیدیم کسی بود که حتی در روستاهایی دورافتاده و صعب‌العبور حضور می‌یافت تا دردی از مردم کشورش بگشاید و به‌واقع کسی بود که هم لباس روحانیت بر تن داشت ، هم لباس رزم پوشید و هم لباس سازندگی.

بدیعی در ادامه افزود: هر قسمتی از انقلاب را که می‌بینیم حتما ردپایی مؤثر از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ایثارگری‌های او به چشم می‌خورد و در کل او کسی بود که غم انقلاب و دغدغه‌های مردم را در خود فرومی‌خورد و تا جایی که می‌توانست در رفع آن‌ها می‌کوشید.

200

کد خبر: 721123

وب گردی

وب گردی