اقتصاد معدنی را برجسته می‌کنیم

بهرامن : رییس خانه معدن ایران گفت: اکثر اقتصاددانان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوع اقتصاد معدن بیگانه بوده و لذا این خانه معدن در صدد است تا با شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و فراهم ساختن بازدید از معادن و مراکز فرآوری محصولات معدنی این مهم را انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شاتا؛ محمدرضا بهرامن در همایش معاونین معدنی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها با بیان این مطلب افزود: برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که معدن بازدهی لازم را نسبت به صنعت ندارد و این قصور از ناحیه ما بوده که نتوانسته‌ایم به اندازه کافی فضاسازی تبلیغاتی و روشنگری‌های لازم با انجام نشست‌ها و کنفرانس‌های تخصصی معدنی نماییم تا تنها معدن را به عنوان محلی برای کسب ثروت نگاه نکنند.
به گفته بهرامن خانه معدن به عنوان انجمن صنفی معدنی در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو وظایف ذاتی خود را به نحو مطلوب انجام داده بطوری که پیگیری مباحث آموزش با همکاری ایمیدرو را در 16 استان کشور هم‌اکنون جاری ساخته و در 15 استان دیگر نیز تا آخر امسال اجرایی می‌کند.
رییس خانه معدن ایران با بیان اینکه بحث آموزش، حوادث معدنی را به حداقل می‌رساند، افزود: برخی اوقات سهل‌انگاری‌های افراد از جمله در فرآوری سنگ‌های تزئینی ساختمانی منجر به حوادث جانی انسانی می‌شود که با امر آموزش این معضل حل می‌شود.
وی در ادامه ضمن درخواست اعتماد لازم وزارت صنعت، معدن و تجارت و تفویض اختیارات بیشتر به خانه معدن جهت کمک به معاونین امور معادن سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها، یادآور شد: از آنجایی که کمبود بودجه و نیروی انسانی در اکثر استانها به وفور دیده شده همچنین پیگیری بحث سوخت و سایر مباحث می‌تواند توسط این خانه معدن پیگیری لازم شود.
بهرامن با بیان اینکه خانه معدن تنها یار و یاور معدنکاران در بخش تولیدات معدنی کشور است، خاطرنشان کرد: با این نگرش می‌توان با تعاملات لازم بسیاری از مشکلات پیش‌روی بخش معدن را از میان برداشت.
وی در خصوص صندوق بیمه معادن که اخیراً سرمایه‌ خود را از 10 به 110 میلیارد تومان افزایش داده، آن را ناکافی دانسته و از بانک‌ها درخواست کرد تا نهایت همکاری را با این صندوق نمایند. به طوری که اخیراً طی تفاهم‌نامه با بانک صنعت و معدن بخشی از بودجه لازم برای معدنکاران تهیه می‌شود.
وی در پایان گفت: با اعتماد به خانه معدن و تشکل‌های معدنی می‌توان به توسعه معادن کشور امیدوارتر شد.

402/101

کد خبر: 721136

وب گردی

وب گردی