گردش مالی 2 تریلیون دلاری زیست‌فناوری در دنیا

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گردش مالی حوزه زیست‌فناوری در دنیا را 2 تریلیون دلار ذکر کرد و گفت: زیست‌فناوری 22 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است و 9 درصد نیروی کار اتحادیه اروپا را نیز این حوزه تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی قانعی درباره فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر زیست فناوری در جهان اظهار کرد: گردش مالی حوزه زیست فناوری در دنیا 2 تریلیون دلار است و همین عدد نشان می‌دهد که این حوزه می‌تواند در توسعه اقتصادی کشورها مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده، شاخه زیست‌فناوری 22 میلیون شغل در جهان ایجاد کرده است و 9 درصد نیروی کار اتحادیه اروپا را نیز این حوزه تشکیل می‌دهد.

قانعی با تاکید بر اینکه در ایران حوزه زیست‌فناوری رشد کرده است، اما برای جهش بیشتر و سرعت گرفتن این جهش علمی به کمک بیشتری نیاز داریم،‌ اظهار کرد: زیست‌فناوری برای ارتقای رتبه خود در دنیا نیاز به حمایت‌های مالی در این حوزه دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی تاکید کرد: شأن نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مطابق دستور مقام معظم رهبری شتاب علمی در کشور حفظ شود و کسب رتبه 14 در دنیا با شرایط فعلی مطلوب است؛ ولی حمایت مسؤولین می‌تواند بستر مناسبی در حوزه زیست‌فناوری فراهم کند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 721185

وب گردی

وب گردی