سعه صدر، اعتدال و میانه روی و مجاهدت در راه خدا از ویژگی های برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: سعه صدر، اعتدال و میانه روی و مجاهدت در راه خدا از ویژگی های برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی عزیزی گفت: داشتن سعه صدر، اعتدال و میانه روی، انقلابی بودن، متفکر دینی و مجاهدت در راه خدا از جمله ویژگی های برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا حجت الاسلام والمسلمی محمدتقی عزیزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در محل مسجد انقلاب شهرستان بجنورد برگزار شد گفت: امروز در سوگ یک انسان والا و مجاهد فی سبیل الله به سوگ نشسته ایم، فردی که خدمات ارزنده ای را برای انقلاب انجام داد.
عزیزی سعه صدر داشتن، انقلابی بودن، متفکر دینی و انقلابی بودن و مجاهدت در راه خدا را از جمله ویژگی های این شخصیت انقلابی برشمرد و افزود: اگر خواهان محبوبیت نزد خالق و مخلوق هستید باید این ویژگی ها را در خود تقویت کنید.
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به همراهی آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: آیت الله رفسنجانی هاشمی شخصیت به منحصر به فردی بودند که در دوران مبارزات انقلابی همیشه در کنار امام راحل حضور داشتند و در آن دوران مردم شناخت زیادی از شخصیت ایشان نداشتند و بعد از گذشت زمان متوجه شدیم که این شخص والامقام سال های طولانی را در زندان دژخیمان به سر برده است.
وی افزود: زندان بستر مناسبی برای یک مجاهد است زیرا خودسازی در جهت مبارزه و ظلم و طاغوت و بیدادگری در فرد ایجاد می کند و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در دوران اسارت خود آموزه های دینی را از قرآن، نهج البلاغه و اهل بیت استخراج کرد و در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی به کار برد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: هاشمی می آموزد یک مبارزه حسینی داشته باشد و با صداقت و شجاعت حماسه آفرینی کند و یک مبارزه حسنی نیز داشته باشد که در اوج مظلومیت به مبارزه بپردازد.
وی افزود: افرادی همانند آیت‌الله رفسنجانی با تلاش و محبت خود نسبت به مردم و انقلاب سبب استمرار نظام شدند و آنچه که می توانیم از راه و منش یار دیرین امام راحل برای عزت ملت ایران می آموزیم، اعتدال، تحمل، میانه روی و صبوری است.
عزیزی تیزهوشی را از دیگر ویژگی های این فرد مبارز نام برد و اظهار کرد: عزیزی در بخش دیگری از سخنانش به خاطراتی از تیزهوشی ایشان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز اشاره ای کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی با تیزهوشی و درایت خود در بحران ها و چالش ها کمک رسان بودند.
وی افزود: در شب یک عملیات که هاشمی رفسنجانی در رادیو سخنرانی می کردند که فردای آن روز متوجه آن بیانات شدم زیرا دشمن در روز عملیات آمادگی حضور نیروها را نداشت و پیروزی بزرگی را به دست آوردیم.
عزیزی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان پذیرش قطعنامه جنگ تحمیلی هم از امام راحل خواست تا قطعنامه را بپذیرند و تمام مسئولیت آن را برعهده گرفت که اگر این قطعنامه در آن زمان صادر نمی‌شد شاید امروز صاحب این عزت و کرامت نبودیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی بیان کرد: درسی که در طول این دو سه روز ایام رحلت این مرد بزرگ آموختیم این است که همه مردم و مسئولان باید در جهت استمرار نظام حرکت کنند و همیشه دنبال نقاط ضعف و کاستی ها نباشند بلکه دیدن خوبی ها و سایر خدمات انسان ها ما را به وحدت کلمه می رساند.
حجت الاسلام عزیزی اظهارداشت: این یار دیرین انقلاب همواره در طول زندگی خود خدمات زیادی را ارائه داده؛ امثال مانند هاشمی از میان ما رفتند تا وحدت کلمه، محبت و دیدن خوبی ها ایجاد شود، او کسی بود که زمانی با مبارزات خود، زمانی دیگر با صبوری و بردباری و اکنون نیز با ارتحال خود درس وحدت کلمه و یکپارچگی را به ما می‌ آموزد.
در این مراسم استاندار خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد بجنورد و جمع کثیری از مسئولان و جمع کثیری از مردم بجنورد حضور داشتند

200

کد خبر: 721235

وب گردی

وب گردی