نوری مالکی: آیت‌الله هاشمی  طی مواضعی که گرفت توانست ایران را از تنگناه‌های زیادی رها سازد

معاون رئیس‌جمهور عراق گفت: شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از علم و عمل برخوردار بود طی مواضعی که گرفت توانست جمهوری اسلامی ایران را از تنگناه‌ها و فشارهای زیادی رها سازد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از المنار، نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در شرایط استثنائی و در کشوری استثنائی و بی‌نظیر یک شخصیت استثنائی بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و همرزم «امام خمینی (ره)» و رهبر انقلاب اسلامی «آیت الله‌خامنه ای» بود و آن فقید یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران است.

مالکی در ادامه گفت: شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از علم و عمل برخوردار بود طی مواضعی که گرفت توانست جمهوری اسلامی ایران را از تنگناه‌ها و فشارهای زیادی رها سازد.

معاون رئیس جمهور عراق در پاسخ به سوالی در رابطه با مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره وضع عراق و آینده این کشور گفت: تحلیل ها ودیدگاه های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با مسائل کشور عراق و پیشرفت های این کشور بسیار دقیق بودند و به موانع و چالش هایی که کشور عراق با آن مواجه است از بعضی از سیاستمداران عراقی نیز آشناتر بود.

وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق بسیار خوش بین بود و به ضرورت محافظت از وحدت ملی و محافظت از سرزمین عراق تاکید می‌کرد.

308/300

کد خبر: 721236

وب گردی

وب گردی