واشقانی فراهانی: بزرگترین دغدغه آیت الله هاشمی علاوه بر حفظ انقلاب توسعه و پیشرفت ایران بود/آیت الله هاشمی یکی از استوانه های استوار انقلاب اسلامی بودند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی یکی از استوانه های استوار انقلاب اسلامی بودند. ایشان تمام وجود و زندگی خودش را وقف مبارزه، پیروزی و حفظ انقلاب کردند. بزرگترین دغدغه آیت الله هاشمی علاوه بر حفظ انقلاب توسعه و پیشرفت ایران بود. ایشان یکی از فرزندان برومند این انقلاب بودند که یاد و خاطره شان در تمام دلها باقی می ماند و مانند یک سرو بلندقامت در بلندای تاریخ ایران برای همیشه نامش ثبت می شود.

ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، در گفت و گو با ایسکانیوز درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی یکی از استوانه های استوار انقلاب اسلامی بودند. ایشان تمام وجود و زندگی خودش را وقف مبارزه، پیروزی و حفظ انقلاب کردند. بزرگترین دغدغه آیت الله هاشمی علاوه بر حفظ انقلاب توسعه و پیشرفت ایران بود. ایشان یکی از فرزندان برومند این انقلاب بودند که یاد و خاطره شان در تمام دلها باقی می ماند و مانند یک سرو بلندقامت در بلندای تاریخ ایران برای همیشه نامش ثبت می شود.
وی ادامه داد: جنبه های شخصیتی آیت الله انقدر گسترده است که زبان من از توصیف او کوتاه است. از دیگر ویژگی های شخصیتى آیت الله هاشمی می توان به "جامع نگری"، "آینده نگری"، "هوش سرشار" و پرتلاش بودن ایشان نام برد که از او شخصیتى بی نظیر در تاریخ چند صد ساله ایران ساخته بود. به راستی همانطور که امیر کبیر فراهانی در پی آبادی و سربلندی این مرز و بوم بود ایشان هم با گام های بلند در راه اعتلای این کشور و حفظ انقلاب اسلامی با وجود همه ناملایمت ها قدم برداشت. این ناملایمتی ها حتی باعث نشد که ایشان یک گام از یاری انقلاب و یاری مقام معظم رهبری به عنوان یار دیرینش عقب نشینی کند و تا آخرین لحظه زندگی پربرکت خودش یار و یاور انقلاب و پاسدار پیشرفت ایران بود.

واشقانی فراهانی ادامه داد: دانشگاه آزاد پدر معنوی خودش را از دست داده است. دانشگاه آزاد باید تلاش کند آرمانهای بلند حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را از تاسیس این دانشگاه که همانا گسترش پیشرفت فرهنگ و توسعه برای این سرزمین بود را فراموش نکند و با تلاش و جدیت بیشتر برای دستیابی به آرمانهای بلند این معمار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از فرزندان رشید این ملت گام بردارد.

گفتنی است آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی عصر 19 دی ماه با لبیک به دعوت حق، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

همچنین شایان ذکر است صبح روز گذشته مراسم ترحیم آیت الله هاشمی از جانب مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره) و عصر روز گذشته مراسم بزرگداشت ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

200/202

کد خبر: 721303

وب گردی

وب گردی