مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولین کشوری و لشکری در استان آذربایجان غربی

به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مراسم بزرگداشتی بدین منظور در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی صحنه ها و لحظه های حساس نظام همیشه در کنار امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند و لحظه ای نبود که در جریان انقلاب تاثیری اثرگذار نداشته باشند و مردم با حضور میلیونی خود در مراسم تشیع این مبارز نستوه بار دیگر نشان دادند که بر پیمان و عهد خود با انقلاب و رهبر کبیر انقلاب پایبند و استواراند .

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را از جمله افراد وفادار به نظام دانست و افزود: بعد از مقام معظم رهبری از کسانی که بیشترین نقش را قبل و بعد از پیروزی انقلاب در راه انقلاب داشته است، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که همیشه زندگی و سرمایه خود را وقف نظام و انقلاب می دانست.

این مقام مسئول اظهارداشت: بنا بر اذعان مخالفان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وی در زندان تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشت تا از ادامه همراهی نهضت امام خمینی(ره) دست بردارد اما بعد از هر شکنجه تنها چیزی که بیان کرد فریاد ادامه مبارزه و یاری امام راحل بود. زمانی که استکبار و حکومت شاه در صدد نابودی خط اسلام و روحانیت بودند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمره افرادی بود که به مبارزه با آنان پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با تاکید بر جایگاه آیت الله هاشمی نزد مقام معظم رهبری گفت: دشمنان برای اختلاف‌افکنی و جدا کردن وی از رهبری تمام تلاش خود را انجام دادند اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هرگز از راه انقلاب جدا نشد.

وی با تاکید بر دوستی بلند و طولانی رهبر معظم انقلاب با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: دوستی وی با رهبر انقلاب به سال 36 و در کربلای معلی برمی‌گردد که بعدها در جمله رهبری که فرمودند "هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود" و یا در جمله معروف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که گفت "رهبری عشق من است" متجلی شد.

امام جمعه ارومیه در پایان با ذکر خاطره ای از سفر آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در سفری به آذربایجان غربی در جمع علمای استان گفت که بعد از ترور حسنعلی منصور به‌دلیل مظنون شدن به وی در 24 ساعت 9 ساعت تمام شکنجه شده و بارها از هوش رفته بود.

گفتنی است؛ در این مراسم حاج حامد ولیزاده و حاج وحید وکیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم با تلاوت آیات نورانی قرآن کریم صفا بخش مجلس شده و مراسم با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) به پایان رسید.

205/200

کد خبر: 721335

وب گردی

وب گردی