رئیس جمهور مکزیک:هزینه ساخت دیوار مرزی با آمریکا را نمی دهیم

انریکه پنیا نیه‌تو رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد به مذاکرات با دولت آینده آمریکا با روحیه‌ای مثبت و امید­ به گشایش می نگرد و می کوشد درباره توافقی که به نفع هر دو طرف باشد، مذاکره کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز ، انریکه پنیا نیه‌تو رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد به مذاکرات با دولت آینده آمریکا با روحیه‌ای مثبت و امید­ به گشایش می نگرد و می کوشد درباره توافقی که به نفع هر دو طرف باشد، مذاکره کند.

رئیس جمهور مکزیک در یک سخنرانی در جمع گروهی از دیپلمات‌ها گفت: «همه مسائلی که روابط دو جانبه ما را تعریف می کنند از جمله امنیت، مهاجران و بازرگانان­ روی میز هستند.»

پنیا نیه‌تو گفت مکزیک برای امن‌تر کردن مرز سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما هزینه طرح ساخت دیوار مدنظر رئیس جمهور آینده آمریکا را تأمین نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد مسئولیت تمایل مردم به مهاجرت به آمریکا متوجه دولت آمریکا نیز هست.

وی تأکید کرد آمریکا باید همچنین برای متوقف کردن قاچاق سلاح و پول‌هایی که برای جنایات سازمان یافته در مکزیک مورد استفاده قرار می گیرند، تلاش کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا تهدید کرده است توافق تجاری با مکزیک را در صورتی که مذاکره کردن دوباره درباره مفاد آن بنا بر سلیقه او غیرممکن باشد، لغو خواهد کرد.

این تهدید ارزش پزو مکزیک را در برابر دلار کاهش داد و تردیدهایی را درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور برانگیخت.

306/300

کد خبر: 721349

وب گردی

وب گردی