رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران سال ۲۰۱۶/ باز هم رونالدو، مسی را شکست داد

آیا پردرآمدترین ورزشکار سال ۲۰۱۶ رونالدو بوده است؟ پاسخ به این سوال، «خیر» است اما او در این مورد هم توانست مسی را پشت سر بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز، کریستیانو رونالدو یک بار دیگر در دوئل با رقیب دیرینه، لیونل مسی، برنده شد و در مراسمی که فیفا در زوریخ برگزار کرد عنوان بهترین بازیکن سال 2016 را از آن خود کرد. سوپراستار رئال مادرید که توانسته بود در سال 2016 قهرمان لیگ قهرمانان، یورو و جام جهانی باشگاه‌ها شود، توانست مسی را در حالی شکست دهد که چندی پیش هم در مراسم توپ طلای فرانس فوتبال او را کنار زده بود.

در این بین در مدرسه مارکتینگ لندن و تحقیقاتی که با اسپانسری Sport Marketing Power انجام شده، مشخص شد که ستاره 31 ساله پرتغالی 26.2 میلیون پوند در آمد از قرارداد اسپانسرینگش با نایکی، تاگ هویا و هربالایف در سال 2016 داشته است. مسی اما در این سال 23 میلیون پوند در آمد از قرارداد با آدیداس، EA، گاتوراده، اودمار پیگه، ژیلت و تاتا موتورز داشته است؛ این یعنی در جدول رده‌بندی بازیکنان دنیا از نظر درآمدهای غیرفوتبالی هم مسی پشت سر رونالدو قرار دارد.

بعد از این دو نفر نیمار با 18.9 میلیون پوند و گرت بیل با 9 میلیون پوند قرار دارند اما اگر این جدول را برای کلیه ورزش‌های جهان بررسی کنیم، رونالدو در رده هشتم و مسی در رده یازدهم قرار می‌گیرند. راجر فدرر، برنده 17 گرند اسلم با 49.2 میلیون پوند در صدر این جدول است و بعد از او لبران جیمز از NBA قرار دارد. فیل میکلسون، ستاره دنیای گلف (41 میلیون پوند)، تایگر وودز (36.9 میلیون پوند)، کوین دورانت (29.5 میلیون پوند)، روری مک ایلروی (28.7 میلیون پوند)، نواک جوکوویچ (27.9 میلیون پوند)، رافائل نادال (26.2 میلیون پوند) و جوردن اسپیت ( 26.2 میلیون پوند) به غیر از رونالدو، فدرر و جیمز که پیش‌‎تر به آن‌ها اشاره شد، 7 نفر دیگری هستند که جزو 10 نفر برتر در این رده‌بندی هستند.

نکته اینجاست که رونالدو در این جدول رده‌بندی فاصله زیادی با 5 نفر بالای جدول ندارد. در حال حاضر نفر پنجم دورانت است و انتظار می‌رود در سال 2017 رونالدو او را پشت سر بگذارد، البته که به نظر مسی هم به زودی پشت سر او حرکت کرده و در جدول بالاتر می‌آید.

402/101

کد خبر: 721355

وب گردی

وب گردی