مرکل اروپا را به اتخاذ موضعی واحد در قبال برگزیت و آمریکا فراخواند

صدر اعظم آلمان وحدت رویه در مذاکرات پیش روی اتحادیه اروپا با انگلیس و همچنین مسئولیت پذیری بیشتر اتحادیه را در قبال روابط آتی با واشنگتن خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه از کشورهای اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه، متحد باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل،­ مرکل در سخنرانی خود در یکی از دانشگاه های بلژیک بدون ­آن که مستقیما از دونالد ترامپ، نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، نام ببرد، به تمایلات انزواگرایانه رئیس جمهوری آتی امریکا اشاره کرد.

وی با اشاره به روابط دو سوی اقیانوس اطلس، اظهار داشت: «نباید دچار توهم شویم. تضمین دائمی برای همکاری تنگاتنگ میان برخی شرکای سنتی­و اروپا وجود ندارد».

صدر اعظم آلمان، با تاکید بر هزینه کردن بودجه ای بیشتر در زمینه دفاعی،­در ادامه گفت: «بنا بر این، باید اروپا و اتحادیه اروپا، در آینده مسئولیت بیشتری در جهان ایفا کنند».

ساعاتی پیشتر، مرکل در دیدار خود از لوکزامبورگ، خواستار آن شد تا کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه موضعی متحد اتخاذ کنند.

وی پس از دیدار با زاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبوگ اظهار داشت 27 عضو­دیگر اتحادیه اروپا باید به دور از تفرقه، به گونه ای یکپارچه در مذاکرات حضور بیابند.­

نامزد پیروز در انتخابات ریاست­ جمهوری­ اخیر امریکا در جریان سخنرانی های تبلیغاتی اش، حضور این کشور را­در پیمان ناتو­به ضرر آمریکا دانسته ­و خواستار کاهش حضور واشنگتن­ در این ائتلاف شده بود.­ترامپ همچنین گفته بود­ آمریکا باید منابع مالی خود ­را صرف تقویت زیرساخت‌های این کشور­ کند.­

300/300

کد خبر: 721456

وب گردی

وب گردی