ایران در سوگ یار دیرین امام و رهبری؛ بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شهرهای کشور2/تصاویر

مجالس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلاها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز، در این مجالس شخصیت‌هایی نظیر روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

مراسم یادبود حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با مشارکت واحد بناب برگزار شد

مراسم یادبودی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و با همکاری دفتر امام جمعه و فرمانداری در مصلای اعظم شهرستان بناب برگزار شد.

در این مراسم، هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد بناب به عنوان میزبان مراسم حضور داشتند و خیل عظیم جمعیت و مردم قدردان شهرستان بناب، جهت عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری، در این مکان حضور به هم رساندند.

این مراسم با برنامه ریزی قبلی و با دعوت از مداحان و قاریان نامی شهر برگزار شد و شخصیت‌هایی نظیر روسای دانشگاه‌ها، اساتید دانشگاه و حوزه، فرماندار، شهردار، مسئولان لشکری، روسای ادارت و دیگر مسئولان و مدیران شهرستان، حضور داشتند.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی امام جمعه، مهندس فرج اللهی فرماندار و دکتر سیدعبداله حجتی رئیس واحد بناب، به عنوان میزبانان مراسم، حاضران در سوگ یار دیرین امام و رهبری را مورد تفقد و تکریم قرار دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های بزرگ و کم‌نظیر انقلاب بود/ ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با سخنرانی قابل بیان نیست

در پی ارتحال جانگداز سردار سازندگی دیروز و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(قدّس الله نفسه الزکیه)، مراسم گرامی‌داشت باشکوهی با حضور مسئولان، دانشگاهیان و خیل عظیم مردم همیشه در صحنه بردسیر در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی همراه بود، امام جمعه بردسیر یاد و خاطره حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی‌ داشت و گفت: «حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های بزرگ و کم‌نظیر انقلاب بود».

حجت الاسلام و المسلمین دکتر میثم تارم با تاکید براینکه ویژگی‌های بارز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با یک سخنرانی قابل بیان نیست افزود: «عملکرد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در قالب صدها کتاب نیز نمی‌گنجد.»

امام جمعه بردسیر از نقش مهم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مرجعیت حضرت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: «بصیرت، شجاعت، عشق به امام و آرمان‌های انقلاب از ویژگی‌های بارز وی بود.»

نماینده ولی فقیه در بردسیر با اشاره به اینکه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی جزو 11 مدرس عالیقدر حوزه علمیه قم بودند گفت: «وی همچنین در مجلس خبرگان و مدیریت جنگ تحمیلی خدمات شایانی به کشور کردند.»

امام جمعه بردسیر با انتقاد از تهمت‌های ناروایی که به حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت داده شده گفت: «وی شایسته لقب سردار سازندگی است، چرا که بعد از جنگ تحمیلی و درحالی که برخی شهرهای بسیار بزرگ تخریب شده بود با همت و درایت ایشان کشور آباد شد.»

تارم؛ راه‌اندازی کارخانه‌های عظیم، سد سازی، ساخت فرودگاه و توسعه دانشگاه‌ها را از دیگر افتخارات و عملکرد حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: «ایشان با مدیریت توانمند خود در دوران سازندگی توانستند رقم تورم را به تک رقمی کاهش دهند.»

امام جمعه بردسیر به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: «حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی فرزند انقلاب و یار امام و رهبری بودند و هیچ کس حق ندارد وی را به نفع خود یا گروه خاصی مصادره کند.»

نماینده ولی فقیه در بردسیر از حضور همه اقشار مردم با همه سلایق در آیین باشکوه تشییع پیکر مطهر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد و افزود: «اندیشه‌های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار والاتر از احزاب و اقشار بود.»

یاد و خاطره آیت الله هاشمی در دل و جان ملت ایران نقش بسته است/آیت الله هاشمی با درس گرفتن از آموزه های دینی و ملی بزرگترین نقش را در آموزش عالی کشور داشت

مجلس ترحیم یار دیرین امام راحل (ره ) و رفیق و همرزم مقام معظم رهبری، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، بنیانگذار و رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) با حضور استاندار و مدیران و مسئولان ادارات کل استان لرستان ، رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ، روحانیون ، فرهنگیان خانواده های معزز شهدا ، اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان و سایر اقشارولایتمدار شهرستان خرم آباد در مسجد بعثت این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی گفت: هوش سرشار ، تلاش بسیار و دقت فراوان از مهمترین وجوه شخصیتی آیت الله هاشمی بود که ضمن پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ ارزش های نظام همواره در پی روش های نو و متناسب با زمان برای اداره کشور بود.

واشقانی در ادامه گفت: مرور زندگی پر فراز و فرود ایشان در پیش و پس از انقلاب اسلامی نشان می دهد که ایشان به حق چه از نظر زمانی و چه از نظر پیشتازی از السابقون بودند و نقش ایشان در پیروزی و تحکیم و حفظ انقلاب بسیار درخشان است و از استوانه های استوار انقلاب اسلامی می باشند.

دکتر واشقانی در ادامه افزود : شخصیت های جهانی که پس از رحلت ایشان پیام تسلیت دادند به جایگاه والای ایشان در سطح بین المللی اذعان دارند و ایشان را شخصیتی تاثیرگذار در تراز جهانی می دانند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: آیت الله هاشمی با درس گرفتن از آموزه های دینی و ملی بزرگترین نقش را در آموزش عالی کشور داشت و در شرایطی که استعمار و کفر جهانی تمام قد در مقابل ایران اسلامی ایستاده بودند با آینده نگری و ژرف اندیشی بحث تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را با حضرت امام (ره) مطرح کردند که در نهایت با موافقت امام (ره) این نهال مبارک که امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است ریشه در فرهنگ این سرزمین رویاند و امروزه یکی از مهمترین افتخارات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در تربیت نیروی متعهد و متخصص و فرهیخته نقش تاثیرگذاری داشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: قطعا" یاد و خاطره آیت الله هاشمی در دل و جان ملت ایران نقش بسته و این سرو بلند قامت در بلندای تاریخ ایران به یاد خواهد ماند و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند : « هاشمی زنده است چون نهضت زنده است »، و وظیفه همه ما این است که به آرمان های بلند ایشان پایبند باشیم و کاستی ها را برطرف نماییم و نقش خود را در آینده و اقتصاد کشور با همت و تلاش و پایمردی ایفا کنیم.

این مراسم با مداحی و مرثیه خوانی یکی از مداحان برجسته اهل بیت عصمت و طهارت به پایان رسید.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:آیت الله هاشمی مفسر بزرگ قرآن و خداباور حقیقی و کم نظیر بود

حجت‌الاسلام علی عسکری در مراسم گرامیداشت یار دیرین امام(ره) و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: الگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی پیامبر(ص)، امامان معصوم(ع) و امام خمینی(ره) بود ازاین رو زندگی وی از نظر فقاهتی، معرفت شناسی، خداباوری، قرآن پژوهی و مجاهدت در راه احیای دین خدا، می‌تواند برای همه ما سرمشق باشد.

وی در باره با بحث اصول گرایی و خداباوری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «راه درست اصول گرایی اصلاح طلبانه است»، افزود: آیت الله هاشمی یک خداباور حقیقی و کم نظیر بودند که به تعبیر خودشان فقط از طریق آیات قرآن و و ارتباط معنوی با خداوند رنج شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک را تحمل می‌کردند.

عسکری با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی مفسر بزرگ قرآن بود، تصریح کرد: ایشان در زیر شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک تعبیرش این بود که «من تمامی اراده باطنی، نیروی خدادادی و جانم را معطوف به قرآن می‌کردم و از آن کمک می‌‎طلبیدم.»

وی بابیان اینکه آیت الله رفسنجانی چهره قرآن پژوه ارزشمندی بود که مفاهیم قرآنی را با واژگان متنوع قرآنی تفسیر می‌کرد، اظهار کرد: آثار نفیس قرآنی او در جشنواره شیخ طبرسی پرده برداری شد و اکنون در دسترس همگان است. ایشان با این آثار قرآنی کار را برای پژوهشگران و دانشگاهیان ساده و آسان کرد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ فقاهت و فصاحت، سیاست ورزی ماهرانه، روحیه تشکیلاتی و آینده نگری را از ویژگی‌های دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و گفت: ایشان عاشق خدا بود و جانش را در کف اخلاص قرار داده و تا پای مرگ و شهادت برای یاری و دین خدا پیش می‌رفت.

عسکری عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود بخش عظیم از آیات قرآن مربوط به روز قیامت است و به این دلیل تاکید می‌کرد، چنانچه انسان ملتزم به این آیات شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در باره با بعد مبارزاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: بعد مبارزاتی ایشان با قرآن شروع و عمر شریفشان نیز با قرآن ختم شد.

این مسئول بابیان خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقش ایشان در مبازرات قبل انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در مبازرات قبل انقلاب همراه دیگر مبارزان انقلابی مانند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی نقش محوری داشتند و این مبارزات را به صورت زنجیره‌ای حول محور تفکر دینی و مبارزاتی پیش می‌بردند.

عسکری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی روزهای آوارگی خود در مبارزات قبل انقلاب را در مشهد و مناطق خراسان سپری می‌کرد، اظهار کرد: دوستی آیت الله هاشمی با رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی از نوع اخوت ایمانی بود و همین عامل باعث پایداری دوستی آنان بود.

وی تاکید کرد: ارتباط و برخورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مردم نیز از نوع همین اخوت ایمانی بود.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک انسان دنیا دیده، عاشق، روان‌شناس و آشنا به زمان و مکان دانست و افزود: وی کسی نبود که به خاطر مقام و قدرت به قدرت چسبیده باشد، بلکه ایشان سخنان خود را مبتنی بر شرایط بیان می‌کردند.

وی با بیان اینکه حزب جمهوری به دستور امام راحل راه اندازی شد، ادامه داد: بیش از ۱۰ نفر از اعضای شورای مرکزی شهید شدند و حتی دبیر کل اول و دوم این شورا به شهادت رسیدند و حتی دبیر کل سوم که مقام معظم رهبری بودند مورد ترور واقع شدند.

عسکری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در این شرایط تشکیلاتی را راه‌اندازی کردند که مردم را سامان دهند و به نوعی حزب جمهوری سپر بلای امام و ولایت باشد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی و شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی در مسجد جامع حضرت مهدی (عج) مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون سیاسی وزارت کشور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، مسئولان استانی و جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد مشهد همراه بود.

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی در رودسر

حجت الاسلام فخرالدین صابری با اشاره به قدر شناسی مسؤلین شهرستان در این مراسم با شکوه، افزود:« شخصیت های بزرگ به عنوان سرمایه های اجتماعی هویت یک کشور را شکل می دهند و این مجالس برای زنده نگه داشتن اسلام است.»

نماینده دوره ششم مردم رامسر و تنکابن با اشاره به اینکه از قبل و بعد از انقلاب تاکنون هر حادثه و رخدادی که در کشور صورت گرفته با هاشمی گره خورده است، تصریح کرد:« هاشمی شناسنامه انقلاب بوده و به عنوان یک عالم برجسته برای فرهنگ کشور نقش آفرینی کرد.»

صابری با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی از سن 5 سالگی دروس حوزوی را آموختند، خاطر نشان کرد: «هاشمی از شاگردان آیت الله بروجردی و مباحثه با آیت الله ربانی املشی بود و در دوران قبل از انقلاب برای مبارزه با استکبار و استبداد که در زندان بود 25 جزء قرآن را حفظ کرد و تفسیرقرآن را با نوآوری نوشت.»

وی در پایان از امام جمعه، فرماندار و مسؤلین محترم ادارت و نهادها و جامعه دانشگاهی و مردم شریف شهرستان رودسر به جهت شرکت در این مراسم معنوی تقدیر و قدردانی نمود.

برگزاری مراسم ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلای الغدیر شهرستان نور

مراسم پرشور ترحیم و گرامی‌داشت یار دیرین امام و رهبری و بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، دفتر امام جمعه و فرمانداری، با حضور مسئولان ارشد شهرستان، دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان، دانشجویان و عموم مردم شریف نور در مصلای الغدیر این شهرستان برگزار شد.

صدرالدین متولی در حاشیه این مراسم با اشاره با اینکه یار دیرین امام(ره)، انقلاب و رهبری همواره مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشت، گفت: «حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب اسلامی نقش برجسته و موثری در کنار امام (ره) داشت. بسیار موقعیت شناس بود و در مواقعی که کشور نیازمند فکر و تحول داشت همواره پیشقدم بود. بنابراین نمی توان تاریخ نوین ایران را بدون حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت.»

وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره های انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: «یار دیرین امام و رهبری نسبت به امورشان احساس وظیفه می کرد و رسالت ایشان در امور کشوری بر پایه تقویت در بین امت اسلامی استوار بود و خدمات این چهره برتر دینی – سیاسی هیچگاه از یاد نخواهد رفت.»

رئیس واحد نور با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شجاعانه در مقابل تکبر و تحجر در کنار امام و رهبری ایستادگی کرد، افزود: «ایشان که به سردار سازندگی ایران معروف بود تا آخرین روز عمر پربار خود با شور و نشاط همیشگی در سنگر خدمت و مصلحت اسلام و انقلاب حضور داشت.»

متولی گفت: «بدون تردید نام، یاد و خاطرات حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خدمات ارزنده و ماندگارش همیشه تاریخ بر تارک ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی همچون ستاره‌ای خواهد درخشید و الگویی جاودان و پُر رهرو برای وفاداران به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.»

این مسئول دانشگاهی افزود: «راه و مسیر این عالم وارسته و مبارز انقلابی همواره در مسیر امام و رهبری بوده و از این خط مستقیم هیچوقت جدا نشد و مسئولیت های متعدد ایشان نشانگر لیاقت و شایستگی و برگی درخشان از تعهد و خدمتگزاری وی به انقلاب و مردم است.»

متولی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول چند دهه در نظام جمهوری اسلامی نقش آفرین و پیشرو بود و به همین سبب نام او با نام انقلاب اسلامی پیوند خورده است، تصریح کرد: «او نقطه تعادل نظام در دوران مختلف انقلاب بود و با آینده نگری و دوراندیشی تلاش می کرد تا عقلانیت سیاسی و اعتدال در جامعه نهادینه شود.»

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد جباری امام جمعه شهر چمستان نیز قاطعیت و شجاعت را از ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: «ایشان در مقابل دشمنان سرسخت و در مقابل دوستان رافت داشت و همواره سعی می کرد تا مشکلات را به صورت مسالمت آمیز برطرف کند و در تمامی امور اعتدال و میانه روی را رعایت می کرد. »
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به وحدت و اتحاد امت اسلامی تاکید داشت، افزود: «ارتحال آیت الله هاشمی یک ضایعه بزرگ و مصیبتی سنگین در جامعه بود.»

حجت الاسلام و المسلمین جباری بیان کرد: «بزرگی و عظمت امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان مرهون خدمات و زحمات بزرگانی چون آیت الله هاشمی رفسنجانی، رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگانی است که با جان و دل برای عزتمندی این انقلاب از خودگذشتگی های فراوانی کردند.»

امام جمعه چمستان با اشاره به اینکه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به تمام مسائل جهان و ایران آگاهی داشتند و مسائل مختلف را به راحتی تجزیه و تحلیل می کردند، گفت: «تفکرات آیت الله هاشمی تجلی دیانت بود و تلاش ایشان برای حفظ میراث انقلاب و دفاع جانانه از خانواده حضرت امام در تاریخ انقلاب جاودانه و ماندگار است.»

مجلس گرامیداشت مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز همراه با مداحی و سخنرانی در مصلای الغدیر شهرستان نور برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان تربت جام

مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره) ورهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در صبح روز پنج شنبه 23 دی ماه همزمان با چهارمین روز درگذشت ایشان، با حضور پرشور اقشار مردم در مهدیه تربت جام برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور دکتر داودی ریاست و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده سما، امامان جمعه و روحانیون شیعه و سنی، مسئولین ادارات و سازمان ها، فرماندهان نظامی و انتظامی و فرهیختگان شهرستان همراه بود،

حجت الاسلام دامن پاک از استادان حوزه و دانشگاه طی سخنانی با بیان گوشه ای از مبارزات وخدمات ارزشمند حضرت آیت ا...هاشمی رفسنجانی در طی سال های قبل و بعد از انقلاب، یاد و خاطره این مجاهد نستوه را گرامی داشت.

برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی با حضور فعال دانشگاهیان واحد صوفیان

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه محبوب بخش صوفیان و مسئولین و کارکنان ادارات و استادان و کارکنان ودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان به همراه مردم ولایت مدار در مسجد جامع صوفیان برگزار شد.

دانشجویان و کارکنان و استادان با در دست داشتن بنر تسلیت بصورت جمعی در این مراسم حضور یافتند و با قرائت فاتحه و قرآن کریم در غم جانسوز مرد تاریخ ساز انقلاب و یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی در سوگ و ماتم نشستند.

این مراسم از طرف ستاد برگزاری مراسمات بخش صوفیان و با مشارکت عال دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان برگزار شد که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در فضایی آکنده از حزن و اندوه در مصلای بزرگ نی ریز برگزار شد

مراسم ترحیم و یادبود حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم از دانشگاهیان، بازاریان، اصناف، پزشکان، مهندسان، صنعتی کاران، کارگران و سایر توده‌های مردمی در مصلای بزرگ نماز جمعه نی ریز برگزار شد.

در این مراسم که به دعوت امام جمعه نی ریز و عضو مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت کلیه ارگان‌ها و نهادها صورت گرفت، مسئولین و مقامات محلی در کنار عموم مردم انقلابی و ولایی با حضور خود و قرائت فاتحه ضمت قدردانی از سال‌ها زحمات و خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی برای وی طلب رحمت و مغفرت کردند.

در ابتدای این مراسم آیات نورانی قرآن کریم توسط قاریان قرآن کریم تلاوت گردید و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت به نوحه سرایی پرداختند که با سینه زنی جمعیت حاضر در مصلا همراه بود. آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که سخنران این مراسم بود، ضمن توصیف ویژگی ‌های شخصیتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به بیان خاطرات خود با این بزرگ مرد تاریخ ایران و دوستی بیش از 40 ساله خود با وی و راه اندازی و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط آیت الله هاشمی به عنوان یک باقیات الصالحات برای وی اشاره کرد. امام جمعه نی ریز همچنین ضمن بیان مساعدت مالی آیت الله هاشمی به حوزه‌های علمیه شهرستان، درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت. این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و طلب غفران برای رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاتمه یافت.

200

کد خبر: 721460

وب گردی

وب گردی