ایرانیان مقیم پاکستان یاد 'یار دیرین امام و رهبری' را گرامی داشتند

ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان شب گذشته و پس از مراسم دعای کمیل در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران، با برگزاری مراسمی یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام (ره)، رهبری و انقلاب اسلامی، را گرامی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم، پس از تلاوتی از آیات کلام الله مجید، شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی سخنانی را درباره ویژگی های شخصیت اخلاقی، علمی و سیاسی آیت الله هاشمی مطرح کرد و ایشان را از مهم ترین ستون ها خیمه انقلاب برشمرد.

دارایی با اشاره به علاقه فراوان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به آیت الله هاشمی، به بیان خاطراتی به نقل از برخی علما و شخصیت ها در این خصوص پرداخت و اظهار داشت که آیت الله هاشمی، علاوه بر نقش برجسته ای که در دوران مبارزات قبل از انقلاب داشت و شکنجه هایی که در قبل از انقلاب متحمل شد، مهم ترین دغدغه ایشان در تمام طول دوران بعد از انقلاب، حفظ ، بقا و تقویت این شجره طیبه بود و حاضر بود تا پای جان، برای دوام و قوام انقلاب خدمت کند.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین به بیان مطالبی در خصوص نقش بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان، به ویژه در ایام بعد از رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همین نقش بی بدیل، هوشمندانه و دلسوزانه بود که باعث شد مجلس خبرگان با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری انقلاب، بهترین گزینه ممکن را برگزیند.
وی آیت الله هاشمی را شخصیتی بسیار اثرگذار در پیشبرد مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، هدایت جنگ تحمیلی و کمک به هدایت و اداره کشور بعد از دوران جنگ تا لحظه درگذشت ایشان دانست و گفت: آیت الله هاشمی حتی در سخت ترین شرایط، لحظه ای از حمایت تمام عیار از امام راحل(ره)، انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب دست برنداشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، بعد از سالها مجاهدت و تلاش دلسوزانه و خالصانه در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای عظمت و عزت ایران زمین، روز 19 دی ماه سال 1395 در سن 82 سالگی و بر اثر عارضه قلبی، به دیدار معبود شتافت.

302/300

کد خبر: 721479

وب گردی

وب گردی