10 خوابگاه دانشجویی در اهواز مجوز گرفتند

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه روند ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان در اهواز طی شده و هم‌اکنون حدود 10 خوابگاه مجوز فعالیت خود را اخذ کرده‌اند، گفت: خوابگاه‌های خودگردان در شهرستان‌ها نیز باید تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برای اخذ مجوز اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا علم،‌ با اشاره به برگزاری سومین گردهمایی معاونان و مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 10 کشور به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: ‌در این جلسه هماهنگی‌های لازم با معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها برای ارائه دستور کار به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد.

وی افزود:‌ در این دستور کار خواسته‌ها و مطالبات منطقه 10 به اطلاع وزارتخانه می‌رسد؛ به طور مثال خوزستان استانی است که در آن استهلاک و فرسایش وسایل سرمایشی، گرمایشی‌، سلف سرویس و ... بالا است. یکی از مطالبات ما این است که در این زمینه خوزستان با یک استان معتدل مقایسه نشود و صندوق رفاه در این خصوص نگاه ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد:‌ در این جلسه همچنین درباره‌ خوابگاه‌های خودگردان استان بحث شد. براساس آیین‌نامه موجود خوابگاه‌های خودگردان باید برای اخذ مجوز مراجعه کنند. در اهواز روند ساماندهی خوابگاه‌ها طی شده و هم‌اکنون حدود 10 خوابگاه مجوز اخذ کرده‌اند.

علم با بیان اینکه ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان در سطح شهرستان‌ها نیز باید انجام شود، گفت: خوابگاه‌های خودگردان بدون مجوز باید تا پایان سال و پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برای گرفتن مجوز اقدام کنند. خوابگاه‌های بدون مجوز با بازرسی ارگان‌های نظارتی پلمپ می‌شوند.

وی افزود: ‌به دانشگاه‌های دولتی خوزستان ابلاغ شد که متولی ساماندهی خوابگاه‌های خودگردان در شهرستان‌ها دبیر کمیسیون نظارت بر خوابگاه‌های غیر دولتی - معاون دانشجویی دانشگاه دولتی شهرستان - است. پس از اجرای طرح در اهواز هم‌اکنون تصمیم گرفتیم که آن را به سایر شهرستان‌ها نیز ابلاغ کنیم که شورای نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان در هر شهرستان تشکیل شود.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 721489

وب گردی

وب گردی