"دانشگاه‌های افغانستان" در رده 1000 دانشگاه برتر جهان قرار ندارد

به دلیل عدم تولید آثار علمى و محدویت در مراکز تحقیقی دانشگاه‌های افغانستان نتوانستند در فهرست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان راه یابند.

به دلیل عدم تولید آثار علمى و محدویت در مراکز تحقیقی دانشگاه‌های افغانستان نتوانستند در فهرست 1000 دانشگاه برتر جهان راه یابند.

اخیراً روزنامه تایمز انگلستان، فهرست 1000 دانشگاه برتر دنیا را منتشر کرد که در این فهرست، دانشگاه‌های افغانستان وجود ندارد.

این تحقیق بین سال های ٢٠١٦ تا ٢٠١٧ توسط موسسه تایمز با همکاری چندین نهاد دیگر، بعد از مطالعه ١٢ هزار جلد کتاب تحقیقی صورت گرفته است.

شماری از استادان دانشگاه هرات، نبود محصلین متخصص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، عدم تولید آثار علمى و محدودیت مراکز تحقیقی دانشگاه‌های‌های افغانستان را دلیل حضور دانشگاه‌های افغانستان در این فهرست عنوان می‌کنند.

این استادان می‌گویند که در این فهرست، بر علاوه دیگر کشورها 8 دانشگاه‌های از ایران، ١٦ دانشگاه از هند و یک دانشگاه از پاکستان هستند اما از دانشگاه‌های افغانستان هیچ نامی برده نشده است.

پژواک نوشت: در این رده بندی دانشگاه هاروارد آمریکا با گرفتن 100امتیاز در جایگاه نخست، دانشگاه استنفورد آمریکا با گرفتن ٩٨ نمره در درجه دوم، موسسه فناوری ماساچوست آمریکا با ٩٧ نمره در مقام سوم، کامبریج انگلستان با ٩٦ نمره در جایگاه چهارم رار دارند.

200

منبع: میزان

کد خبر: 721533

وب گردی

وب گردی