محسن رضایی: یکی از ارکان اصلی انقلاب را از دست دادیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ، یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی را از دست دادیم .

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی ، در محضر امام خمینی (رة) بودند و تا آخرین لحظه مقام معظم رهبری را نیز همراهی می کردند.

وی اظهار کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات کارشناسی را می گرفتند و خدمت مقام معظم رهبری ارایه می دادند.
رضایی با بیان اینکه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای پیام هایی است ، ادامه داد: این پیام ها شامل قدرشناسی ، تاکید بر وحدت و تاکید بر محوریت رهبری ، ولایت ، ارزشهای انقلاب است. مراسم هایی که در تهران و شهرستانها برای ارتحال یار امام خمینی (رة) برگزار شد ، محور صحبت ها و سخنرانی ها حاکی از شعار ولایت ، وحدت و قدرشناسی از شخصیت بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی است .
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تصریح کرد: از سال 57 با آیت الله هاشمی رفسنجانی که برای کمک به اعتصاب کنندگان شرکت نفت به اهواز آمده بودند ، آشنا هستم و این بزرگوار با خود وجوهاتی آورده بود و به کارگران پول می داد تا امورات خود را بگذرانند.
رضایی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید رجایی بیشترین شکنجه ها را تحمل کردند ولی از مسیر انقلاب خارج نشدند، گفت : تشکیلات اطلاعاتی را با حضور هاشمی رفسنجانی ، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای تشکیل دادیم و مرحوم هاشمی توجه زیادی به مسایل امنیتی داشت .
وی با بیان اینکه ایشان در جبهه نیروهای انقلاب نیز نقش موثری داشت، افزود: نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. در جامعه مشکلات اقتصادی و فشارهای بین المللی وجود دارد ، اما حضور مردم در 22 بهمن ، روز قدس و تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی چه معنایی می تواند داشته باشد.
رضایی تصریح کرد: امام خمینی (رة) و یاران امام در عصر خود دست به اقدامی زدند که یک معجزه است ، ملت ایران مبارزاتی در نهضت مشروطه ، 15 خرداد و غیره داشتند اما وقتی امام خمینی (رة) آمد ، اتحاد بیشتر شد و انقلاب اسلامی را به اهدافی رساند که شبیه معجزه است .
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار کرد: رژیم شاه ژاندارم آمریکا و اسرائیل بود که با پول نفت برای آنان ژاندارمی می کرد.
رضایی با تاکید بر اینکه اطاعت از رهبری ، نظام جمهوری اسلامی ، ارزشهای انقلاب ، اعتقادی که ریشه در قرآن و اسلام دارد امری مهم است ، گفت : مقام رهبری اولین فردی است که مسیر انقلاب را ادامه می دهد و در حال حاضر ایران لنگرگاه منطقه است و در برابر تکفیری ها و متجاوزان ، سینه سپر می کند.
وی خاطرنشان کرد: پیام های انقلاب اسلامی از مرزها بیرون رفته و تکفیری ها ، وهابی ها ، آمریکا و صهیونیسم میلیاردها دلار خرج کردند ، اما حلب آزاد شد و با آزادی حلب ، ایران با کشورهای دیگر در مسکو پای میز نشست تا آینده سوریه را مشخص کند و اینها به لطف حمایت های ملت از ادامه سیاست های جمهوری اسلامی است .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: گستره انقلاب اسلامی توسعه یافت و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور رهبری ، در مدت 20 سال که من دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم تمامی مسایل کشور را سیاست گذاری کرد و این سیاست ها را به مقام معظم رهبری مشاوره می دادند .
رضایی گفت : تاریخ 40 ساله انقلاب نشان می دهد در راه امام خمینی (ره) الگوهای متفاوتی از ولایت پذیری وجود دارد امام التزام عملی به راه امام نقطه مشترک این الگوهاست.
وی با بیان اینکه باید انسجام و وحدت را بیشتر حفظ کنیم، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعضی حرفها و نظرات خاصی داشتند اما عملش با رهبری بوده است .
رضایی با بیان اینکه باید از سوء استفاده دشمنان جلوگیری شود، اظهار کرد: باید بدانیم که دشمنان کینه ورز در کمین ما هستند و از صحبت ها سوء استفاده می کنند؛ در رفتارها و گفتارمان مواظب باشیم .
وی با اشاره به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام همه نوع سلیقه از اصولگرا، اطلاح طلب ، وزرا و غیره بود که مطرح می شد، گفت :همه سلایق و نظرات در چالش فکری مطرح می شود و آخرین حرف مرحوم هاشمی رفسنجانی این بود که انقلاب باید ادامه یابد و در سیاست ، امنیت و اقتصاد به سیاست های مقام معظم رهبری عمل شود.
رضایی تصریح کرد: البته فشارهایی از بیرون و داخل کشور وارد می شود و اجازه نمی دهند مجموع سیاست های کلان پیاده شود. البته اگر این سیاست ها اجرایی شود انقلاب بزرگی رخ می دهد.

منبع: ایرنا

302/300

کد خبر: 721543

وب گردی

وب گردی