پیام تسلیت رئیس جمهوری اندونزی به روحانی

رئیس جمهوری اندونزی روز جمعه در پیامی به رئیس جمهوری کشورمان ضمن تسلیت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، تاکید کرد تلاش های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه در اذهان ماندگار خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، در پیام رئیس جمهوری اندونزی به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران آمده است: با نهایت تاثر و تالم از خبر درگذشت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران مطلع شدم. رحلت ایشان هم برای کشور و هم ملت ایران فقدان بزرگی است و رجاء واثق دارم که تلاش های ایشان همیشه در اذهان ماندگار خواهد بود.

وی در این پیام از 'جانب خود، دولت و ملت جمهوری اندونزی، این ضایعه عظمی را به دولت و ملت ایران به ویژه خاندان آن مرحوم' تسلیت گفت.
'اکو پوترو ساندوجو' وزیر امور روستاها، سازندگی مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی جمهوری اندونزی نیز پیش از این با حضور در سفارت کشورمان در جاکارتا از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیتی ستودنی یاد کرد و گفت: امیدواریم همگی ما در پیگیری و ادامه میراث ایشان کوشا باشیم.
بسیاری از مقامات بلندپایه اندونزی نیز با حضور در سفارت ایران و یا ارسال گل و پیام تسلیت به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا مراتب همدردی خود را با دولت و ملت ایران اعلام کرده بودند.
به گزارش ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه (نوزدهم دی ماه- 8 ژانویه) دار فانی را وداع گفت.

302/300

کد خبر: 721550

وب گردی

وب گردی