پیشنهاد تدریس زندگی نامه واندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت پیشنهاد کرد زندگی نامه واندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس شود.

شهسوار صادقی دانشجوی دکتری علوم سیاسی واحد بافت در باره این پیشنهاد به ایسکانیوز گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بدون تردید یکی از چهره های درخشان فکری و علمی به شمار می رود که فرهنگ پربار و عالم پرور ایران و اسلام تقدیم جامعه بشری و ایران اسلامی کرده است و متقابلا آن مرد بزرگ در طول هشت دهه عمر پربرکت و بافضیلت خود در کنار مبارزات سیاسی و مناصب تقنینی و اجرایی خدمات بسیار ارزنده و شایان توجه و کم نظیری را به فرهنگ این مرز و بوم کرده است.

این دانشجوی واحد بافت ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی گامهای بسیار بلندی را در رشد توسعه علمی برداشته اند که برجسته ترین و موثرترین آنها تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به یاری مقام معظم رهبری و سایر مسئولان جمهوری اسلامی ایران و حمایت های بی دریغ امام راحل است.

صادقی در توضیح پیشنهاد خود اضافه کرد:خوب است نسل جدید که امروزه برای ورود به دانشگاه در مسیر خود مانعی نمی بینند و به راحتی می توانند وارد مراکز علمی بشوند، بدانند که در زمان تاسیس این دانشگاه در سال 1361، اولا کشور درگیر جنگ و با کمبود منابع مالی و فنی رو به رو بود ثانیا در آن روزگار بیش از یک میلیون نفر در کنکور سراسری شرکت می کردند اما به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت از آن میان کمتر از صد هزار نفر وارد دانشگاه می شدند و بقیه مایوس و سرخورده بودند که مسلما چنین وضعی برای مسئولان دلسوز و متعهد نسبت به سرنوشت نسل جوان ناخوشایند بود.

وی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با هم فکری آیت الله هاشمی رفسنجانی، مقام معظم رهبری و سایر مسئولان وقت نظام جمهوری اسلامی و حمایت های بی دریغ امام راحل، دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد و راه رابرای افراد علاقه مند و مستعد فراگیری علم و دانش هموار کرد.

نهال دانشگاه آزاد با پیگیری و دلسوزی های آیت الله هاشمی رفسنجانی به رشت و بالندگی خود ادامه داد و به تدریج در اکثر کلان شهر ها و سپس شهر های کوچک واحد هایی را تاسیس کرد به طوری که امروزه تمام شهر ها از برکات این دانشگاه بهره مند هستند.

این دانشجوی دکتری علوم سیاسی بانیان دانشگاه آزاد اسلامی را شایسته تقدیر ویژه دانست و گفت: نهال دانشگاه آزاد که بدست توانمند این افراد کاشته شد با پیگیری و دلسوزی های آیت الله هاشمی رفسنجانی به رشت و بالندگی خود ادامه داد و به تدریج در اکثر کلان شهرها و سپس شهرهای کوچک واحدهایی را تاسیس کرد به طوری که امروزه تمام شهرها از برکات این دانشگاه بهره مند هستند و هزاران انسان به عنوان هیات علمی و کارمند در آن مشغول به کارند؛ بنابراین وجود دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه کشور ارزشمند و کم نظیر است و بانیان آن در همه ی دوران ها شایسته تقدیر و این قدردانی هستند .

صادقی بیان کرد: مسلما قدردانی از بانیان در وهله اول متوجه خود دانشگاه آزاد اسلامی است. لذا به عنوان یک شهروند مشخصا پیشنهاد میکنم که زندگی نامه و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان درس عمومی و البته بدون شهریه در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با سر فصل های مشخص تدریس شود . تردیدی نیست که زندگی نامه این مرد بزرگ در واقع بازخوانی تاریخ انقلاب و سیر تحولات آن نیز خواهد بود.

200

کد خبر: 721575

وب گردی

وب گردی