پاکستان ادعاهای کابل و واشنگتن را مبنی بر پناه دادن به تروریست ها، رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان عصر جمعه ادعاهای اخیر مقامات کابل و واشنگتن را مبنی بر اینکه مناطق قبایلی این کشور(نزدیک مرز افغانستان) مخفی گاه و پناهگاه امن برای تروریست ها است، کاملا بی اساس دانست.

به گزارش ایسکانیوز در روزهای اخیر وقوع دو انفجار انتحاری در نزیکی پارلمان افغانستان در کابل دهها کشته برجا گذاشت و به دنبال آن، مقامات کابل بار دیگر مدعی شدند که تروریست ها مخفی گاه های امن در مناطق قبایلی پاکستان در آن سوی مرز افغانستان دارند و هر وقت که بخواهند، وارد افغانستان می شوند و دست به حملات تروریستی می زنند زیرا پاکستان آنها را آزاد گذاشته است.
مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز مدعی شده است که پاکستان اگرچه تاحدی در زمینه مبارزه با تروریسم پیشرفت داشته اما مشخص است که مشکلات مربوط به تروریسم در این کشور هنوز وجود دارد.
تونر گفته است: به همین دلیل است که آمریکا بطور مستمر از پاکستان می خواهد که علیه 'تمام گروه های تروریستی' بدون تبعیض میان آنها، اقدام کند و از کمک کردن به برخی گروه های تروریستی بپرهیزد.
آمریکا مدعی است پاکستان با گروه های تروریستی نظیر 'لشگر طیبه' و 'شبکه حقانی' بطور جدی برخورد نمی کند. این گروه های تروریستی ضربه های زیادی به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان وارد کرده اند.
نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در سخنان امروز خود، ضمن رد ادعاهای کابل و واشنگتن، تاکید کرده است که پاکستان خود را کاملا متعهد به تلاش برای صلح و امنیت افغانستان می داند.
وی گفت: پاکستان خود قربانی بزرگ تروریسم است و در راه مبارزه با تروریسم ، هزاران قربانی داده و تروریسم بیش از یکصد میلیارد دلار بر پیکر اقتصاد این کشور لطمه وارد کرده است.
در همین حال، امروز جمع زیادی از مردم افغانستان مقابل سفارت پاکستان در کابل، دست به تظاهرات علیه این کشور زدند و پاکستان را متهم به انجام فعالیت های جاسوسی و حمایت از تروریسم در افغانستان کردند.

300/300

ایرنا

کد خبر: 721599

وب گردی

وب گردی