ثبت اطلاعات جسمی و روانی دانشجومعلمان در سامانه سلامت

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در دانشگاه فرهنگیان سامانه‌ای متناسب با استانداردهای سلامت حرفه‌ای و سلامت عمومی افراد طراحی و تدوین شده که اطلاعات جسمی و روحی افراد را حتی در حوزه تغذیه در این سامانه ثبت خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباس قنبری درخصوص تازه واردین این دانشگاه در سال جاری اظهار داشت: ابتدا باید مراحل پذیرش و گزینش افراد در دفتر توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش انجام شود. شرایطی برای پذیرش هر مسئولیت وجود دارد و قطعا کسی که می خواهد معلم شود باید از توانایی های خاص جسمی و ذهنی متناسب با این حرفه برخوردار باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درخصوص شرایط روانی پذیرش دانشجومعلمان گفت: شرایط روحی، روانی و بهداشت روانی فرد در همان تیم مصاحبه کننده متشکل از یک روانشناس، یک معلم باسابقه و یک پزشک مورد سنجش قرار می گیرد. چنانچه فرد دارای مشکلی در این زمینه باشد به متخصص ویژه ای معرفی می شود و پس از کسب گواهی صحت و سلامت می تواند پذیرش شود و به مراحل بعدی برود.

وی افزود: خدمات متنوعی در محیط های شبانه روزی انجام می شود و بعد از 4 سال این افراد وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند و متناسب با تعهد خدمتی که دارند به نظام تعلیم و تربیت خدمت می کنند.

قنبری با اشاره به سامانه سلامت دانشجومعلمان گفت: سامانه ای متناسب با استانداردهای سلامت حرفه ای و همچنین سلامت عمومی افراد طراحی و تدوین شد که پیشتر در چند استان با قریب به 100 دانشجومعلم بطور آزمایشی اجرا شد. این سامانه در سال جدید برای دانشجویان قدیمی و جدید بطور کامل اجرا خواهد شد و اطلاعات جسمی و روحی افراد را حتی در حوزه تغذیه در این سامانه ثبت خواهیم کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سلامت می توانیم برای دانشجویان پردیس های مختلف برنامه غذایی تنظیم کنیم و به این طریق فقر برخی مواد غذایی مثل آهن و سایر موارد و ویتامین ها جبران خواهند شد. با توجه به الگویی که برای غذا در پردیس ها طراحی کردیم کنترل کامل روی برنامه غذایی داریم.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 721626

وب گردی

وب گردی