»دامون» به یاد کیارستمی و کلانتری افتتاح شد

ششمین دوسالانه نقاشی دامون فر ویژه جوانان زیر 25 سال ایران، عصر جمعه 24 دی ماه در سینما گالری پردیس ملت آغاز به کار کرد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سینما گالری پردیس ملت، در آیین افتتاحیه مدیر این دوسالانه، ششمین دوره را به دو استاد برجسته هنر، زنده یادان پرویز کلانتری و عباس کیارستمی تقدیم کرد و جوانان هنرمند دقایقی به یاد این دو هنرمند پیشرو ایستادند و دست زدند.

ارائه 121 اثر از 92 هنرمند فضایی پرشور و با نشاط از رنگ و جوانی پدید آورد که در ساعاتی، انبوه جمعیت که در میان شان اساتید هنر حضوری پررنگ داشتند، چنان بود که تماشای آثار غیر ممکن می شد.

توانمندی هنرمندان جوان در طراحی و رنگ گذاری، نگاه تیز بین آنها در انتخاب سوژه که دایره ای وسیع از اجتماع، انسان پریشان حال امروز و البته محیط زیست را در بر می گیرد از جمله جذابیت های دامون فر ششم است.

سیف الله پویاراد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر در آیین کوتاه افتتاحیه از اقبال این رویداد در میان جوانان نقاش ابراز شادمانی کرد و گفت: تیر ماه 1385 که نخستین دوره این اتفاق را شکل داد، هرگز فکر نمی کرد به جایگاهی رسد که جامعه هنری بهترین نقاشان زیر 25 سال ایران را در دل آن جستجو کنند.

پویاراد ادامه داد: ششمین دوره دامون فر را به دو استاد بزرگ هنر ایران، زنده یادان پرویز کلانتری و عباس کیارستمی تقدیم می کنیم که سهمی بزرگ در پیش بردن هنر ایران داشتند.
او گفت" دامون فر توجه ویژه ای به آموزش هنر دارد و این دو استاد پیشرو نقشی ماندگار در اشاعه هنر و پرورش نسل نوی هنر ایران داشتند. "

آیدین آغداشلو، رییس شورای داوری ششمین دوره این دوسالانه هم در سخنانی کوتاه در حاشیه افتتاحیه گفت: تنوع و گستردگی آثار دامون فر، خبر بسیار خوبی برای جامعه هنرمندان است. این که این نگاه تا کی و کجا بماند و هنرمندان چقدر مسیرشان را تعقیب کنند را باید به آینده سپرد. اما بدون در نظر گرفتن این مسائل این آثار نشانه یک ذهن و روح بی‌تاب است که فقط به تحسین، تمجید و فروش اکتفا نکرده است و این ارزشمند است.

در ششمین دوره دامون فر آثار 60 هنرمند دختر و 32 پسر به نمایش درآمده است که از 300 هزار تا شش میلیون تومان قیمت گذاری شده اند. در روز افتتاحیه 28 اثر از 19 هنرمند به فروش رفتند که عبارتند از : امیر حسین اسماعیلی چهار اثر، نیلوفر نادری، شقایق مشهدی مهدی، مریم نوروزی، شیدا عرب یزدی، فرشاد ذکری، عرفان جمشیدی هر یک دو اثر و میلاد محمودی، هرمز محمدپور، میلاد آیتی، نیلوفر حسین منش، امیر عباسی، محمد رامشه، رحمان اسلامی، شیلا جلیل پیران، شیده شکرابی، امیر حسین علویجه، مائده جزی زاده و مریم واحد هر یک یک اثر به فروش رسیدند.

ششمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر اول بهمن‌ماه با برپایی آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان در سینما گالری پردیس ملت به کار خود پایان می‌دهد. جایزه نخست دامون‌فر، سفر به آلمان و بازدید از کارخانه فابرکاستل و شرکت در آکادمی است.

502500

کد خبر: 721689

وب گردی

وب گردی