اولاند: عراق، جنگ همه ما علیه یک دشمن واحد یعنی تروریسم و افراط‌گرایی است

رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفرش به مالی گفت، سوریه، عراق و فرانسه با یک تهدید مشابه روبه‌رو هستند و جنگ همه ما علیه یک دشمن واحد یعنی تروریسم و افراط‌گرایی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه پیش از نشستی با رهبران ‌آفریقایی در مالی که درباره مقابله با افراط گرایی، بهبود اوضاع کشورداری و بحران مهاجرات است، به این مساله پرداخت که پاریس و آفریقا با تهدید مشابهی یعنی "افراط گرایی" روبرو هستند.

اولاند در جریان بازدید از نیروهای فرانسوی در پایگاه گائو در شمال مالی که به همراه ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه صورت گرفت گفت:‌ نیروهای فرانسوی و آفریقایی یک نبرد و یک تهدید مشترک دارند. تروریست‌هایی که در کشورهای ما دست به حمله می‌زنند و خاک ما را اشغال می‌کنند، تهدیدی مشترک هستند و ما باید در کنار هم با آنها مقابله کنیم. این‌ها همان‌هایی هستند که در عراق و سوریه هستند.

پیشتر ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه به ملت‌های آفریقایی تاکید کرده بود که با تهدیدهای امنیتی که با آنها روبرو هستند مقابله کنند و به دنبال پیشرفت باشند.

وزرایی از ۳۰ کشور آفریقایی در باماکو، پایتخت مالی روز جمعه و پیش از نشست امروز (شنبه) حضور یافتند.

فرانسه از ۲۰۱۳ برای کمک به مقابله با تهدیدهای امنیتی و افراط گرایان، سالانه بیش از ۲۰ هزار سرباز آفریقایی را آموزش داده است.

تا ۲۰۲۰ تعداد سربازان آموزش دیده افریقایی توسط فرانسه احتمالا در هر سال به ۲۵ هزار تن می‌رسد.

هدف از این آموزش‌ها کمتر کردن نیاز مستقیم به مداخله نیروهای فرانسوی در درگیری‌های آفریقاست.

306/300

کد خبر: 721703

وب گردی

وب گردی