شلیک به میانجی دعوای ٥٠٠‌ هزارتومانی

مردی که متهم است به‌ دلیل طلب ٥٠٠‌ هزارتومانی میانجیگر نزاع را به قتل رسانده است، در دادگاه مدعی شد قصد ارتکاب جنایت نداشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق کارآگاهان پلیس استان فارس چندی قبل در جریان کشته‌شدن مردی جوان در یک منزل مسکونی قرار گرفتند و وقتی به آنجا رفتند با جسد غرق در خون مردی به نام حسام مواجه شدند که هدف گلوله قرار گرفته بود. فردی که پلیس را از این جنایت مطلع کرده بود، به کارآگاهان گفت: «من و یکی از دوستانم به نام نوید از مدتی قبل به خاطر مسائل مالی اختلاف داشتیم. او برای صحبت دراین‌باره سراغم آمد و ما با هم مشاجره کردیم. وقتی حسام خواست میانجیگری کند نوید به سمت او اسلحه کشید و بعد از ارتکاب قتل فرار کرد». اظهارات این مرد با شواهد موجود در صحنه جرم هم‌خوانی داشت، زیرا آثار برجای‌مانده در محل ثابت می‌کرد قاتل به‌راحتی و با توجه به آشنایی قبلی وارد محل حادثه شده و از سویی همه وسایل خانه دست‌نخورده باقی مانده بود که این موضوع از جنایت در پی خشم لحظه‌ای حکایت داشت. افسران جنایی بعد از به‌دست‌آوردن مشخصات نوید تجسس‌ها را برای دستگیری او آغاز کردند و موفق به بازداشت این مرد شدند. متهم اگرچه پذیرفت شلیک مرگ‌بار را انجام داده است اما مدعی شد قصدی برای قتل نداشت. او وقتی در برابر بازپرس ویژه قتل قرار گرفت نیز همین ادعا را تکرار کرد اما حرف او مورد پذیرش مقام قضائی قرار نگرفت، زیرا متهم روز حادثه سلاح همراه داشت و این موضوع قصد قبلی او برای ایجاد درگیری را به اثبات می‌رساند. به‌این‌ترتیب بعد از انجام بازسازی صحنه جرم، قرار مجرمیت علیه نوید صادر شد و این جوان در پی تنظیم کیفرخواست در دادگاه کیفری استان فارس پای میز محاکمه رفت.
نماینده دادستان در جلسه دادگاه جرم نوید را محرز دانست و خواستار مجازات او مطابق قانون شد. درادامه اولیای دم مقتول در جایگاه قرار گرفتند و با بیان اینکه حسام نقشی در اختلافات نوید با دوستش نداشت، اعلام کردند برای متهم درخواست قصاص دارند. سپس وقتی نوبت به متهم به قتل رسید، او در دفاع از خودش گفت: «من از دوستم ٥٠٠‌ هزار تومان طلب داشتم اما او این پول را پرداخت نمی‌کرد و به‌همین‌دلیل از دستش به‌شدت عصبانی بودم. روز حادثه سراغش رفتم تا با او سر این موضوع صحبت کنم. وقتی در حال مشاجره بودیم حسام جلو آمد و من که عصبانی بودم گلوله‌ای شلیک کردم اما به‌هیچ‌وجه قصد نداشتم او را بکشم. وقتی دیدم حسام روی زمین افتاده و خون زیادی از او می‌رود، ترسیدم و به‌سرعت از محل فرار کردم».
بنا بر این گزارش، متهم درحال‌حاضر در زندان به‌سر می‌برد و منتظر است هیئت قضات رأی خود را درباره او صادر کنند.

700700

کد خبر: 721740

وب گردی

وب گردی