۳۴ درصد تلفن های همگانی فاقد کارکرد هستند

از ۱۲۰ هزار دستگاه تلفن همگانی در سطح کشور، حدود ۷۹ هزار دستگاه با میانگین کارکرد ماهانه ۳۷ هزار تومان بوده و ۴۱ هزار دستگاه تلفن همگانی (۳۴ درصد) فاقدکارکرد هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا بیدخام با اعلام این مطلب افزود: طبق نتایج آماری تحقیقات صورت گرفته تا آذر ۹۵، تعداد تلفن های همگانی در سال ۸۸ معادل ۱۷۶ هزار دستگاه بود و بنابراین به صورت میانگین، درآمد این بخش نسبت به ۷ سال پیش روندکاهشی داشته است.

وی افزود: بیشترین تلفن همگانی در استان تهران و البرز وکمترین آن در استان ایلام قرار دارد. این درحالی است که ۳۴ درصد از تلفنهای همگانی کشور، فاقد درآمد رها شده و می بایست از شبکه تلفن همگانی جمع آوری شوند.

سخنگوی مخابرات اضافه کرد: ازمجموع کارت های تلفن مصرفی (ماهانه) درکل کشور، استان تهران، آذربایجان شرقی و فارس در رتبه‌های اول تاسوم قرار دارند.

وی یادآور شد: تادهه ۸۰ توسعه شبکه تلفن همگانی از مهمترین برنامه های شرکت مخابرات بود، اما بعدها با توجه به توصیه اتحادیه بین المللی ITU و همچنین افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه و ارائه سرویس های ارزش افزوده در سطح وسیع، شاهد کاهش تلفن همگانی در کشور از سال ۸۹ هستیم.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، میزان مصرف جهانی کارت تلفن همگانی در سال ۲۰۱۱ میلادی (سال ۱۳۹۰ ) را معادل ۲۲۰ میلیون کارت اعلام کرد و افزود: با بررسی های انجام شده میزان مصرف سالانه کارت تلفن همگانی در ۱۰ بازار اول جهان، کشورهای مکزیک، ایران وترکیه در جایگاه اول تاسوم قرار دارند.

602/101

کد خبر: 721746

وب گردی

وب گردی