باید و نباید های رژیم غذایی موفق

موفقیت در برنامه غذایی اتفاقی نیست و کسانی که می توانند وزن خود را کاهش دهند و آن را ثابت نگه دارند بایدها و نبایدهایی را رعایت می کنند که در این مقاله می خواهیم برخی از این موارد را از نظر متخصصین بررسی می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، به سال نو نزدیک می شویم و بسیاری از افراد در این موقع از سال به فکر رژیم گرفتن می افتند تا بتوانند عید لاغر و متناسب باشند. برنامه های غذایی بسیار دشوار که محدودیت کالری بالایی دارد سالم ترین و موثرترین راه ها برای لاغر شدن نیستند. در این مورد نظر متخصصین را پرسیده ایم و می خواهیم سه توصیه مهم را با شما درمیان بگذاریم.

1- سعی نکنید کالری ذخیره کنید

جا انداختن صبحانه یا شام باعث می شود بعدا بیشتر به سمت غذاهای پرکالری و پرخوری بروید. به عنوان صبحانه سعی کنید غذایی پروتئینی میل کنید تا در ادامه روز پر انرژی باشید. کسانی که وعده های اصلی را جا می اندازند، به مرور هوسشان نسبت به غذاهای چرب و پرکالری افزایش پیدا می کند. وقتی بیش از حد به خود گرسنگی می دهیم دچار انتخاب های بد غذایی می شویم، یعنی فشار گرسنگی آنقدر بالا است که اجازه نمی دهد فکر کنید غذایی که می خواهید بخورید سالم است یا خیر. سعی کنید در طول روز تعداد وعده های خود را به چندین وعده کوچک افزایش دهید. گرسنگی دادن به خود، راه حل کاهش وزن نیست.


2-هر بار یک تغییر اعمال کنید


به جای اینکه به کلی سبک تغذیه ای خود را دگرگون کنید، با تغییری کوچک شروع کنید که بتوانید آن را به سادگی وارد زندگی تان کنید مانند خوردن صبحانه یا افزایش وعده های میوه و سبزیجات در طول روز. روی تغییر یک عادت کار کنید تا زمانی که برایتان تبدیل به روتین شود، سپس به سراغ تغییر بعدی بروید و روی آن تمرکز کنید. وقتی همه تغییرات را با هم اعمال می کنید در واقع خودتان را گیج می کنید و به نقطه ای می رسید که از تمام اهدافی که در سر داشتید زده می شوید. دریافت نتیجه و موفقیت در تغییر عادات به مرور قدرت اراده تان را افزایش می دهد و می توانید با سرعت بیشتری عادات بد را ترک کنید.


3- برای بهتر خوردن منتظر نایستید

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است: منتظر زمان خاصی از سال می نشینند تا سالم غذا خوردن را شروع کنند. درست مانند همین موقع از سال که به تعطیلات عید نزدیک می شویم. درست و سالم غذا خوردن مربوط به زمان خاصی نیست و باید تبدیل به سبک زندگی تان در تمام طول عمر شود. همیشه منتظر یک تعطیلات یا جشن و عروسی هستیم تا به فکر کاهش وزنمان بیفتیم! این طرز فکر اشتباه است و فقط باعث می شود از نظر سلامت و روان ضربه بخورید. بعد از کاهش وزن و رسیدن به هدف موقتی که داشتید دوباره شروع به پرخوری می کنید. نتیجه زحماتتان را ازدست رفته می بینید و بنابراین قدرت اراده تان سست می شود. تصور کنید با کلی زحمت برای خودتان چیزی بسازید و ناگهان با یک اشتباه آن را خراب کنید، آیا می توانید دوباره انجامش دهید؟

704/700

کد خبر: 721761

وب گردی

وب گردی