عملیات اجرایی نیروگاه بخار 1400 مگاواتی شرق هرمزگان بهمن ماه 95 آغاز می شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت : عملیات اجرایی نیروگاه بخار 1400 مگاواتی در شرق هرمزگان منطقه سیریک بهمن ماه امسال با همکاری یک شرکت روسی آغاز می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محسن طرز طلب شنبه در مراسم افتتاح بلوار شهید محمد سالاری از شهدای نیروگاه برق استان افزود: این پروژه ملی در زمینی به مساحت 100 هکتار در چهار واحد بخار هر واحد 350 مگاوات در مدت زمان 55 ماه اجرا می شود.
وی بیان داشت: این پروژه با سرمایه گذاری یک و ششم دهم میلیارد دلار است که نخستین واحد آن بعد از شروع عملیات پروژه ، 44 ماه طول خواهد کشید.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور اظهارکرد: در زمان ساخت این نیروگاه برای بیش از سه هزار نفر شغل ایجاد می شود و بعد از ساخت آن بین 400 تا 500 نفر از نیروهای متخصص بومی منطقه مشغول به کار می شوند.
وی همچنین به نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس که از سه ماه پیش عملیات اجرایی آن در کنار نیروگاه قدیمی بندرعباس آغاز شده است ، اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این نیروگاه از محل منابع دولتی با سرمایه گذاری 350 میلیارد دلار در زمینی به مساحت 870 هکتار شروع شده و قرار است تا 36 ماه آینده واحد نخست آن (واحد گازی) وارد مدار شود.
طرز طلب با اشاره به اینکه این پروژه دارای 2 توربین گازی و یک توربین بخار است ، یادآورشد: این نیروگاه نخستین نیروگاه از نسل نو توربین های کلاس اف و مدرن دنیا با راندمان 58 درصد است که در کشور توسط بخش خصوصی شرکت مپنا اجرا می شود و تکنولوژی و تجهیزات ساخت آن از شرکت زیمنس کشور آلمان خریداری شده و به تدریج وارد ایران می شود.
وی گفت: تعداد افراد اشتغال به کار در دوره ساخت این نیروگاه یکهزار نفر است و بعد از ساخت این پروژه 150 تا 200 نفر از نیروهای متخصص و بومی بطور مستقیم مشغول به کار می شوند.
*ایجاد سالانه پنج هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی کلاس اف در کشور
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور یادآورشد: سالانه پنج هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی کلاس اف در کشور ایجاد می شود که چهار هزار مگاوات آن وظیفه شرکت نیروگاه برق حرارتی است.
طرز طلب با اشاره به اینکه نوسازی نیروگاه های قدیمی نیز در دست اجرا است ، گفت: درحال حاضر سه هزار مگاوات نیروگاه در کشور بازنشسته شده و هفت هزار و 500 مگاوات نیز باید بازتوانی و نوسازی شود و اگر قابل استفاده نباشد از مدار خارج می شوند.
وی با اشاره به اینکه برای نوسازی کل نیروگاه ها در کشور چهار هزار میلیارد ریال (400میلیارد تومان) پیش بینی شده است ، گفت: نیروگاه بخار بندرعباس نیز جز قدیمی ترین نیروگاه هاست که برنامه ریزی برای نوسازی آن با همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دست اقدام داریم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان 3هزار و 300 مگاوات نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان در دست ساخت داریم که تا سه سال آینده به تدریج وارد مدار می شوند و حجم کل سرمایه گذاری برای احداث این نیروگاه بیش از سه میلیارد دلار است.
180 شهید در کشور جز شهدای نیروگاه برق است.
شهرستان سیریک در سواحل دریای مکران (عمان) و خلیج فارس واقع است.
هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آنها به پنج واحد افزایش می یابد.

401/101

کد خبر: 721808

وب گردی

وب گردی