برگزاری مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی واحد اردکان

به مناسبت ارتحال جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مراسم بزرگذاشتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان در مسجد فاطمیه این شهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، دانشگاهیان، رؤسای ادارات و سازمانها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، خطیب مراسم، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از استوانه های نظام دانست و گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی از ابتدای جوانی، خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و در این راه از هیچ کمکی فروگذار نکرد.

وی به سابقه مودت رفسنجانی و مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: هاشمی در تمام طول انقلاب حضور فعالی داشت و نقش او در پیروزی و بالندگی انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است. اما متأسفانه در برهه هایی قدر او را ندانستند و کارهایی کردند که موجب رنجش این برزگمرد انقلابی شد.

در حاشیه این مراسم سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان به خبرنگار آنا گفت: هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشت و او را باید مرد صحنه مختلف تاریخ معاصر ایران دانست.

وی ضمن یادآوری خدمات گسترده آیت الله هاشمی رفسنجانی، تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از کارهای بزرگ وی دانست و افزود: علاوه بر تلاش های دینی و علمی و سیاسی هاشمی، راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی توانست نیاز علمی جوانان ما را برآورده سازد و در ارتقاء سطح علمی جامعه سهیم باشد.

هادی مقیمی فرماندار اردکان نیز در خصوص نقش آیت الله هاشمی در تاریخ معاصر، گفت: حضرت آیت الله هاشمی عقل دانای انقلاب و ایران بودند و حق بسیار بزرگی بر گردن انقلاب اسلامی ایران و مردم دارند و تأثیر هاشمی در برپایی نظام جمهوری اسلامی و استقرار و تثبیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

در اویل انقلاب خلأ قابل توجهی در کمبود مراکز آموزش عالی وجود داشت که آقای هاشمی با درایت و تیزهوشی دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار مؤثری در بالا بردن سطح سواد تحصیلی و سواد اجتماعی جامعه ایران ایفا کرد و از برکات آن این بود که جامعه به رشد تحصیلی خیلی خوبی رسید. مقیمی با اشاره به تأثیر گذاری هاشمی در مقاطع حساس انقلاب گفت: راه هاشمی و تفکر هاشمی که تفکر اعتدال و میانه روی است و تفکر امام و رهبری است انشاءالله کماکان ادامه یابد تا نظام جمهوری اسلامی پایدار بماند.

204/200

کد خبر: 721838

وب گردی

وب گردی