مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی با حضور مسئولان شهری، رییس و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیان گذار و رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی  با حضور فرماندار،امام جمعه شهرستان ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده نیروی انتظامی و با حضور رییس، هیات رییسه، کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و مسئولین شهری و مردم شریف و قدرشناس شهرستان دزفول  در مسجد جامع  برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شکراله سلیمانی افزود: آیت الله رفسنجانی فقیهی عالم و آگاه بود که از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی ، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی بهره برد.
وی سه ویژگی شاخص مردان خدا را مبارزه با جهل ، مبارزه با نفس و مبارزه با دشمن بیان کرد و گفت:این شخصیت وارسته انقلاب و نظام دارای این سه ویژگی بارز بود که وی را برجسته کرد.
امام جمعه شوشتر ، عشق به مردم ، انقلاب و شهدا را از دیگر ویژگی های شخصیتی آیت الله رفسنجانی برشمرد و گفت: معنای این ویژگی ها باور و اعتقاد به ولایت است.
وی به توطئه دشمنان علیه روحانیت اشاره کرد و گفت:دشمن در دورانی تبلیغ می کرد روحانیت در مبارزه احتیاط می کند اما آن کسی که این نظریه را خنثی کرد حضرت آیت الله هاشمی بود.
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی با وفاتش نیز به انقلاب خدمت کرد افزود:این شخصیت بزرگ همانگونه که در دوران مبارزه قبل از انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ در خدمت نظام و انقلاب بود با وفاتش نیز با ایجاد وحدت و همدلی بین مردم ، به انقلاب خدمت کرد.

در این مراسم پیام تسلیت رییس واحد دزفول دکتر سراج خرمی قرائت گردید که متن پیام به شرح ذیل می باشد:

انالله و انالیه راجعون

ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب پس از سال ها مجاهدت در راه استقلال ، سازندگی و آبادانی ایران اسلامی را به مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران اسلامی، بیت معزز و جامعه دانشگاهی به خصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته تسلیت عرض می نمایم.

ایشان علاوه بر تلاشهای سیاسی و مدیریتی، در دوره‌های دشوار تاریخ انقلاب مسئولیت های سنگینی بر دوش داشتند و در همه‌ حوادث و قضایای مهم دوران حیات مبارک امام راحل (ره) و زعامت مقام معظم رهبری در شمار فعالان و خدمتگزاران برجسته‌ی کشور به‌شمار می­رفتند. فعالیتهای فرهنگی و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز صفحات مهمّی از زندگی پربار ایشان را تشکیل می­دهد.

200

کد خبر: 721945

وب گردی

وب گردی