لکسوس از قایق سوپرلوکس خود رونمایی کرد

پس از مرسدس بنز و استون‌مارتین، حالا لکسوس هم در بخش قایق‌های اسپرت و اشرافی سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، گویا ساختن یک قایق تفریحی با ویژگی‌های لوکس و پیشرانه قدرتمند، سخت‌تر از تولید خودروهای اسپرت نیست. چند سالی هست که مرسدس به کمک AMG، قایقی در حد خودروی کلاس S خود تولید می‌کند که پیکان نقره‌ای ((Silver Arrow) نام دارد. استون مارتین هم در یک همکاری مشترک با یک کشتی‌ساز هلندی، قایقی با نام AM۳۷ را در دست ساخت دارد. این در حالی است که بوگاتی هم در حال کار روی پروژه مشابهی به قیمت نهایی ۲.۵ تا ۳.۵۵ میلیون دلار است که نینت (Ninettee) نام دارد.

برند لکسوس پس از آغاز به کار به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از تویوتا در سال ۱۹۸۹، از ۱۹۹۷ برنامه‌‌هایی برای ساخت قایق‌های لوکس اسپرت داشت که به دلایلی ازجمله رکود اقتصادی آغاز دهه اول هزاره سوم، به فراموشی سپرده شد و حالا با دست پر بازگشته است.

پیشرانه قایق مفهومی ایت‌من (Eight-Man)، متشکل از ۲ پیشرانه قدرتمند لکسوس LS۵۰۰ است که مجموعا ۸۸۵ اسب بخار قدرت دارند. هر پیشرانه LS500 از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری توربوشارژ است و به نظر می‌رسد روی قایق هم به‌خوبی جواب می‌دهد. طرح مفهومی لکسوس، می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۳ گره دریایی، معادل ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد که در سایز و کلاس خود، کاملا ایده‌آل است.

همان‌طور که فن‌آوری‌های مدرن در خودروهای لکسوس اهمیت فراوانی دارند، در قایق آن‌ نیز نقش مهمی بازی می‌کنند. یک کامپیوتر قدرتمند، اطلاعات کاملی از جزئیات فنی روی نمایشگر عظیم آن نشان‌ می‌دهد که رادار و ناوبری ماهواره‌ای هم در خود دارد. چرم مرغوب و فلزات آلیاژی درجه‌ یک و دست‌ساز در کابین این قایق، بسیار عالی کار شده است و سبک و سیاق خودروهای لوکس سری LS لکسوس را به همراه دارد.

علاوه بر این موارد، سیستم صدای حرفه‌ای و بسیار باکیفیت از برند لوینسون (Levinson) هم روی این قایق نصب شده است. مهندسین لکسوس حتی روی نوع موج‌های حاصل از حرکت قایق کار کرده‌اند تا نه‌تنها در روز، در شب هم چراغ‌های تعبیه‌شده زیر بدنه، حالتی زیبا و دراماتیک به موج‌ها بدهند.

کارشناسان معتقدند، نمونه قایقی که لکسوس ساخته است، هرچند مفهومی و فعلا غیر قابل فروش معرفی شده، زیباتر و جذاب‌تر از نمونه‌های رقبا ارزیابی می‌شود. چند روز پیش، این محصول در بهترین بازار وسایل نقلیه لوکس جهان، میامی آمریکا رونمایی شد. نکته‌ی بسیار مهمی که نباید فراموش کرد، قدرت بالاتر مالی شرکت تویوتا در مقایسه با مرسدس و دیگران است. همچنین برند تویوتا، سال‌ها است در تولید قایق‌های ماهیگیری و تفریحی فعال بوده و دپارتمان مخصوص دریانوردی خود را دارد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 721953

وب گردی

وب گردی