سهامداران مخالف فروش هارمن به سامسونگ، پرونده حقوقی تشکیل دادند

شماری از سهامداران ناراضی هارمن که مخالف فروش کمپانی در ازای دریافت ۸ میلیارد دلار هستند، علیه مدیرعامل و هیئت مدیره‌ی این کمپانی شکایت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، پس از آنکه سامسونگ از حصول توافق بین این کمپانی و هارمن برای تصاحب کمپانی آمریکایی در ازای پرداخت ۸ میلیارد دلار خبر داد، شماری از سهامداران هارمن این معامله را به دلیل مبلغ کمتر از انتظار پرداختی توسط سامسونگ، نامناسب خواندند و از نهایی شدن این معامله ابراز نارضایتی کردند.

بر اساس گزارش منتشرشده، سهامداران ناراضی هارمن روز جمعه علیه داینش پالیوال، مدیرعامل هارمن و اعضای هیئت مدیره‌ی این کمپانی طرح دعوا ارائه کرده و آن‌ها را به دلیل عملکرد نادرست در فرآیند مذاکره و توافق با کمپانی‌ کره‌ای سامسونگ تحت تعقیب قرار داده‌اند.

سهامداران ناراضی که توسط رابرت پاین رهبری می‌شوند، مدعی شده‌اند که هیئت مدیره‌ی هارمن به‌عمد ارزش این کمپانی را پایین آورده و توافق ۸۸ میلیاردی را پذیرفته‌ است که در اثر آن سهامداران این کمپانی متضرر خواهند شد. به اعتقاد این سهامداران، توافق با سامسونگ مشکلاتی نیز دارد. علاوه بر این موضوع، هارمن توافقنامه‌ای نیز به امضا رسانده است که بر اساس آن قادر به بررسی پیشنهادات سایر کمپانی‌های داوطلب برای تصاحب هارمن نخواهد بود.

در ابتدای ماه دسامبر، Atlantic Management به عنوان یکی از سهامداران هارمن که بیش از ۲.۳ درصد از کل سهام کمپانی را در اختیار دارد، اعلام کرد که از حق رأی خود برای مخالفت به‌منظور جلوگیری از فروش هارمن به سامسونگ استفاده خواهد کرد. سامسونگ در زمان اعلام توافق برای تصاحب هارمن در ازای ۸ میلیارد دلار، این خرید را بزرگ‌ترین در تاریخ کمپانی خواند.

تصاحب هارمن این امکان را در اختیار سامسونگ قرار می‌دهد تا به بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی قطعات مورد نیاز خودرو تبدیل شود. سامسونگ می‌تواند نمایشگر و نیمه‌هادی‌های مورد نیاز برای استفاده در خودروهای هوشمند یا خودروهای خودران را تأمین کند.

سامسونگ توافق کرده است تا هر سهم هارمن را با پرداخت ۱۱۲ دلار خریداری کند که ۲۸ درصد بالاتر از قیمت سهام هارمن در نوامبر و ۳۷ درصد بالاتر از میانگین قیمت سهام این کمپانی در اکتبر است.

این خرید پس از آن نهایی خواهد شد که ۵۰ درصد از سهامداران هارمن طی جلسه‌‌ای که زمستان جاری برگزار می‌شود به فروش کمپانی و توافق مورد نظر رأی مثبت بدهند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 721968

وب گردی

وب گردی