تظاهرات اعتراضی تونسی‌ها علیه شکست اقتصادی دولت

مردم تونس در ششمین سالروز انقلاب این کشور با برگزاری تظاهراتی اعتراضی شکست دولت‌های تونس در تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی انقلاب را محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در ششمین سالروز انقلاب تونس که به برکناری زین‌العابدین بن علی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور منجر شد، مردم تونس با برگزاری تظاهراتی شکست دولت‌های تونس در تحقق اهداف انقلاب را محکوم کردند.

با گذشت شش سال از انقلاب تونس همچنان بسیاری از تونسی‌ها احساس می‌کنند اهداف اقتصادی انقلاب محقق نشده و بیکاری به ویژه در برخی مناطق تونس بیداد می‌کند.

در این تظاهرات که با حضور حامیان احزاب سیاسی و سازمان‌های غیردولتی در مرکز پایتخت برگزار شد شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی اقدام دولت برای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی انقلاب را خواستار شدند.

همچنین تظاهرکنندگان در خیابان "الحبیب بورقیبه" با حمل پرچم‌های تونس و سر دادن شعار "تونس کشوری آزاد است" به مناسبت ششمین سالروز انقلاب این کشور شادی کردند.

این تظاهرات در میان حضور شدید نیروهای امنیتی تونس برای جلوگیری از هرگونه حملات تروریستی برگزار شد.

در منطقه "بن قردان" که مرتبا شاهد تنش اجتماعی است تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند و نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که سنگ پرتاب می‌کردند از گاز اشک‌آور استفاده کردند. همچنین معترضان راه‌ها را بسته و به سمت پلیس کوکتل مولوتف پرتاب کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بازگشایی گذرگاه مرزی "راس الجدیر" در مرز با لیبی را که از آن با عنوان "شاهرگ اقتصادی منطقه " یاد می‌کنند و اجرای توافق اخیر میان تونس و لیبی برای تعیین وزن کالاهای مجاز برای عبور از مرزهای دو کشور را خواستار شدند.

در شهر "قفصه" نیز معترضان با بستن راه‌ها و آتش زدن خودروها، نیروهای امنیتی را به تغییر مسیر کاروان رئیس جمهور کردند. نیروهای پلیس نیز از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

همچنین در "سیدی بوزید" که مهد انقلاب تونس است، تظاهراتی در اعتراض به کمبود فرصت‌های شغلی برگزار شد.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی "چون داشتن شغل حق ماست، ای گروه دزدان" و "شغل، آزادی، عزت و وطن گرایی" مسئولان دولت را به ایجاد فرصت‌های شغلی فراخواندند.

یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس روز جمعه در سخنانی تلویزیونی اقرار کرد که دولت‌های پیشین تونس از سال ۲۰۱۱ در تحقق توسعه اقتصادی شکست خورده‌اند.

302/300

کد خبر: 721982

وب گردی

وب گردی