شهرداری  میزبان بسکتبال  دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز

مسابقات بسکتبال لیگ برتر روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم پیگیری می شود که دربی خوزستان و تهران از مهمترین دیدارهای این هفته است.

به گزارش ایسکانیوز، هفته پانزدهم مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با برگزاری سه دیدار همزمان آغاز می شود، در یکی از این دیدارها دو تیم شهرداری اراک و کاشان در اراک به مصاف هم می روند. اراکی ها که دو دیدار اخیر خود را برابر نفت و شیمیدر واگذار کردند می توانند از این دیدار خانگی برای دور شدن از روزهای ناکامی استفاده کنند به خصوص اینکه آنها در نیم فصل نخست نیز شهرداری کاشان را شکست داده بودند.

تبریزی ها هم این هفته میزبان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. رقابت دو تیم در این هفته متفاوت از نیم فصل نخست و در شرایطی برگزار می شود که آنها از نظر تعداد برد و باخت و مجموع امتیاز در شرایط کاملا مساوی با هم قرار دارند و همین شرایط آنها را در همسایگی هم و در رده های چهارم و پنجم جدول رده بندی قرار داده است. این مسئله رقابت فردا دو تیم را حساس تر کرده است به خصوص برای دانشگاه آزاد که هفته گذشته مقابل پتروشیمی شکست خورد و حالا برای اینکه رده فعلی خود را از دست ندهد باید برنده بازی فردا شود.

اما دربی خوزستان یکی از مهمترین دیدارهای این هفته از رقابت های بسکتبال لیگ برتر است. نفت میزبان این دیدار است. قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته در شرایطی به مصاف هم می روند که در حال حاضر هم بالاتر از دیگر لیگ برتری ها و رده های اول و دوم جدول رده بندی را در اختیار دارند. البته بازیکنان پتروشیمی خوب می دانند حتی در صورت باخت هم صدر جدول را از دست نمی دهند و نفتی ها هم به این موضوع اشراف دارند که پیروزی آنها را از رده دوم بالاتر نمی برد اما هیچ یک از اینها باعث کاهش انگیزه بازیکنان دو تیم برای پیروزی نمی شود. پتروشیمی در نیم فصل اول برنده این دربی شده بود.

چهارمین دیدار این هفته از مسابقات هم در کاشان برگزار می شود و طی آن تیم میزبان به مصاف لوله a.s شیراز می رود. اینکه نماینده شیراز بالاخره در این بازی صاحب اولین برد فصل می شود یا خیر اولین پرسش در رابطه با این بازی است.

آخرین دیدار هفته پانزدهم لیگ بسکتبال هم در تهران و میان دو تیم پایتخت نشین نیروی زمینی و شیمیدر برگزار می شود تا این هفته از مسابقات شاهد دو دربی باشد. این دربی هم همانند دربی خوزستان حساسیت خاص خود را دارد. شیمیدر و نیروی زمینی در فاصله کمی از هم و در رده های ششم و هشتم جدول رده بندی قرار دارند اما با سه اختلاف امتیاز و این یعنی اینکه هیچ یک از دو تیم نمی توانند امیدی به تصاحب جایگاه دیگری به واسطه پیروزی داشته باشند. با این حال اما دور شدن از خطر سقوط یا از دست دادن جایگاه طی هفته های آینده، انگیزه های بازیکنان شیمیدر و نیروی زمینی را برای پیروزی تقویب می کند.

برنامه دیدارهای هفته پانزدهم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور و جدول رده بندی این مسابقات پیش از برگزاری این دیدارهای به شرح زیر است:

* شهرداری اراک - شهرداری کاشان (ساعت ۱۵:۳۰)
* شهرداری تبریز - دانشگاه آزاد اسلامی (ساعت ۱۵:۳۰)
*نفت آبادان - پتروشیمی بندرامام (ساعت ۱۵:۳۰)
* شهرداری کاشان - لوله a.s شیراز (ساعت ۱۶:۱۵)
* نیروی زمینی تهران - شیمیدر تهران (ساعت ۱۸)

۱- پتروشیمی (بندرامام (۱۳ بازی، ۱۲ برد، یک باخت، ۲۵ امتیاز)
۲- نفت آبادان (۱۳ بازی، ۱۰ برد، ۲ باخت، ۲۳ امتیاز)
۳- شهرداری اراک (۱۳ بازی، ۸ برد، ۵ باخت، ۲۱ امتیاز)
۴- دانشگاه آزاد اسلامی (۱۳ بازی، ۸ برد، ۵ باخت، ۲۱ امتیاز)
۵-شهرداری تبریز (۱۳ بازی، ۸ برد، ۵ باخت، ۲۱ امتیاز)
۶- شیمیدر تهران (۱۳ بازی، ۷ برد، ۶ باخت، ۲۰ امتیاز)
۷- شهرداری کاشان (۱۳ بازی، ۶ برد، ۷ باخت، ۱۹ امتیاز)
۸- نیروی زمینی (۱۳ بازی، ۸ برد، ۹ باخت، ۱۷ امتیاز)
۹- شهرداری گرگان (۱۳ بازی، ۲ برد، ۱۱ باخت، ۱۵ امتیاز)
۱۰- لوله a.s شیراز (۱۳ بازی، بدون برد، ۱۳ باخت، ۱۳ امتیاز)

604/601

کد خبر: 721998

وب گردی

وب گردی