نمایندگان مردم در خانه ملت با افزایش سهمیه ورود ایثارگران به ۳۰ درصد با شرط اختصاص ۵ درصد سهمیه به همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشبنه 26 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ماده 105 این لایحه با 125 رأی موافق، 76 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر موافقت کردند.

در ماده 105 آمده است در ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحی بعدی آن و در ماده 47 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی 2 اصلاح ذیل صورت می گیرد:

سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان رزمندگان، با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد به نحوی که عدد سهمیه ایثارگران به 30% افزایش یابد.

تبصره- در صورتی که سهمیه 25% ایثارگران(مشمولین ماده70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاح بعدی آن) تکمیل نگردد و 5% سهمیه اختصاصی فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد الشرایط نباشد دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25% ایثارگران را مازاد بر 5% مذکور به فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند، اختصاص دهد.

2- هزینه شهریه مشمولین ماده (66) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل داخل و خارج دانشگاههای دولتی یا غیر دولتی حداکثر در سقف شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور پرداخت می‌شود.

3- کلیه دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز علمی که از وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ مجوز نموده اند و دانشگاه آزاد اسلامی مکلفند حداقل 20% اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 15 درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تایید وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاهها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی چنانچه شرایط علمی لازم را داشته تامین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرایی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و مصاحبه استخدام کنند. مستنکف از اجرای این ماده به انفصال موقت از خدمات دولتی از یک ماه تا یکسال محکوم می گردد.

مسؤولیت اجرای احکام این ماده بطور مستقیم بر عهده وزیر و رئیس دستگاه های مذکور است در اجرای این حکم مقامات یادشده مکلف به اتخاذ تصمیم می باشند.

احکام و امتیازات این بند شامل اعضا هیئت علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می‌شود.

تبصره 1- مشمولین این بند با سی و پنج سال خدمت و حداقل 65 سال سن می‌تواند بازنشسته شوند.

تبصره 2- در صورت تمایل فرد به بازنشستگی پس از اتمام سی سال خدمت و حداقل 60 سال سن می‌تواند درخواست بازنشستگی نمایند.

302/300

کد خبر: 722049

وب گردی

وب گردی