برترین دانشگاه های آلمان را بشناسید

آلمان یکی از کشور‌هایی است که دانشگاه‌های بسیار معروفی دارد و دانشجویان زیادی هر ساله به این کشور جهت تحصیل مهاجرت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سالانه برترین دانشگاه‌های سرتاسر جهان توسط QS معرفی می‌شوند و چندی پیش اطلاعاتی در خصوص برترین دانشگاه‌های سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ منتشر شد. جالب است بدانید که در این لیست ۴۳ دانشگاه از دانشگاه‌های آلمان قرار گرفته بود و نکته جالب‌تر در خصوص دانشگاه‌های این کشور،‌ قرارگیری ۱۵ دانشگاه آن در بین ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان است. آلمان یکی از مقاصد برتر تحصیلی برای دانشجویان جهان به حساب می‌آید و این روند نیز به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. نکته جالب در خصوص تحصیل در آلمان این است که این کشور تحصیلات سطح بالایی را با هزینه‌ای اندک ارائه می‌کند. اگرچه دو دانشگاه برتر این کشور در شهر باواریا قرار گرفته‌اند اما برلین، پایتخت این کشور نیز یکی از اصلی‌ترین قطب‌های تحصیلی آلمان به حساب می‌آید.

۱- دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ رتبه ۶۰ را در بین برترین دانشگاه‌های جهان دارد اما برترین دانشگاه آلمان به حساب می‌آید. این دانشگاه عضو TU9 است. TU9 نام انجمنی با ۹ عضو، متشکل از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و متعبرترین دانشگاه‌های آلمان است.

۲- دانشگاه Ludwing-Maximilians مونیخ

دانشگاه Ludwing-Maximilians که در مونیخ واقع شده است در سال گذشته توانست از رتبه ۷۵ به ۶۸ برسد و دومین دانشگاه برتر آلمان شناخته شود. این موسسه یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موسسات این کشور به حساب می‌آید.

۳- Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg

دانشگاه Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg در سال ۲۰۱۴ رتبه نخست را در بین برترین دانشگاه‌های آلمان در اختیار داشت. اما دانشگاه مذکور در حال حاضر رتبه ۷۲ جهانی را دارد و سومین دانشگاه برتر آلمان شناخته می‌ّشود. این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ در جنوب غربی هایدلبرگ تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور محسوب می‌شود.

۴- KIT, Karlsruher Institut für Technologie

دانشگاه KIT, Karlsruher Institut für Technologie در سال گذشته توانست چهارمین دانشگاه برتر آلمان باشد. این دانشگاه که اغلب با نام مخفف KIT شناخته می‌شود در حال حاضر رتبه ۹۸ جهانی را در اختیار دارد و شهرت اصلی آن به کیفیت بالای کارهای بین‌المللی پروهشی آن است.

۵- Humboldt-Universität zu Berlin

دانشگاه Humboldt-Universität zu Berlin توانست در سال ۲۰۱۶ رتبه ۱۲۱ جهانی را به دست آورد. شهرت اصلی این دانشگاه مربوط به رشته‌های هنر و علوم انسانی آن می‌شود.

۶- Freie Universität Berlin

دانشگاه Freie Universität Berlin که در شهر برلین آلمان واقع شده است رتبه ۱۱۲ را در بین برترین دانشگاه‌های سال ۲۰۱۶ به دست آورده است. این دانشگاه در سرتاسر جهان با کار‌های پروژهشی‌اش روی علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم زیستی شناخته می‌شود.

۷- Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen

دانشگاه Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان است که روی موضوعات فنی مهندسی متمرکز شده است. این دانشگاه رتبه ۱۴۶ جهانی را دارد. این دانشگاه ارتباط نزدیکی با صنعت دارد و بزرگ‌ترین دانشگاه فنی آلمان شناخته می‌شود. این دانشگاه ۴۳۷۰۰ نفر دانشجو دارد.

۸- Universität Freiburg

دانشگاه Universität Freiburg در سال ۱۴۵۷ تاسیس شد و رتبه ۱۶۳ جهانی را دارد. از جمله رشته‌های اصلی این دانشگاه می‌توان به علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی اشاره کرد.

۹- Technische Universität Berlin

دانشگاه Technische Universität Berlin در سال ۲۰۱۶ توانست از رتبه ۱۷۸ جهانی به رتبه ۱۶۴ جهانی برسد. این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر آلمان شناخته می‌شود و یکی از اعضای TU9 است.

۱۰- Eberhard Karls Universität Tübingen

Eberhard Karls Universität Tübingen یکی از دانشگاه‌های معروف آلمان است که در سال گذشته میلادی توانست از رتبه ۱۷۳ جهانی به رتبه ۱۶۷ برسد. این دانشگاه با رشته‌های داروسازی، علوم طبیعی و علوم انسانی شناخته می‌شود.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 722081

وب گردی

وب گردی