شرکت های دانش بنیان زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت خوبی روبرو بوده است

مدیر مرکز فناوری رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: طی یک سال اخیر مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت خوبی روبرو بوده است.

علی انصاری، مدیر مرکز فناوری رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاثیر شرکت های دانش بنیان بر اقتصاد کشور را اینگونه بیان کرد: اقتصاد برخی از کشورها مانند آمریکا مقاوتی است، با توجه به اینکه شرکت ها در جهت اقتصاد مقاومتی و تولید دانش پیش می روند بنابراین این امر باعث می شود تا ایران به خودکفایی برسد و با تاثیر مثبت بر اقتصاد کشور همراه شود.

وی در خصوص حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت های دانش بنیان، افزود: تاکنون شرکت های دانش بنیان و نیز مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت مناسبی همراه بوده تا جایی که می توان گفت به عنوان یک مدل موفق در کشور معرفی شده است.

انصاری به استقبال دانشگاه های دولتی از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه دولتی در حال پیش روی به سمت شرکت های دانش بنیان هستند، گفتنی است که طی یک سال اخیر مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی با پیشرفت خوبی روبرو بوده است.

مدیر مرکز فناوری رشد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه دولتی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، بیان کرد: افزایش کمی و کیفی در این زمینه ها بسیار صورت گرفته و مدل های مختلف سرمایه گذاری در این شرکت ها اعمال شده است.

وی گفت: تاکنون طرح های زیادی از طریق شرکت دانش بنیان اختراع شده و در زمان های لازم دانشگاه آزاد اسلامی حمایت زیادی را در این زمینه ها داشته است.

انصاری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد از لحاظ سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان با محدودیت همراه نیست، گفت: داشنگاه آزاد اسلامی در ابتدای کار در مناطق رشد سرمایه گذاری و نیز حمایت می کند، لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی تا سقف 30 میلیون تومان حمایت نقدی و تا سقف 30 میلیون تومان هم از اعتبارات مدیر دانشگاه در اختیار شرکت هایی که فناوری یا اختراعی داشته است قرار می دهد.

مدیر مرکز فناوری رشد دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اذعان کرد:در صورتی که دانشگاه تشخیص دهد طرحی از شرکت دانش بنیان به عنوان طرح برد – برد می تواند برا دانشگاه مثبت باشد، خود دانشگاه به عنوان سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری می کند، لازم به ذکر است که عدد و رقم آن محدود نیست فقط بستگی نوع طرح دارد که دانشگاه اقدام به و نیز سرمایه گذاری مشترک می کند.

101/401

کد خبر: 722108

وب گردی

وب گردی