دندانهایتان را برای لبخند زیبا تراش ندهید

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی با اشاره به تبلیغات گسترده در دندانپزشکی زیبایی گفت: دندان هایتان را برای داشتن لبخند زیبا نتراشید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر شهنی‌زاده رییس انجمن دندانپزشکان عمومی با اشاره به تب داغ تبلیغات زیبایی دندانپزشکی در فضای مجازی گفت: امروز زیبایی و لبخند زیبا که به خط لبخند شهرت دارد، در حوزه دندانپزشکی اهمیت خاصی پیدا کرده اما باید به این نکته توجه کرد که نباید دندان‌های سالم را برای به دست آوردن لبخند زیبا تراشید.


او ادامه داد: زیبایی به خاطر طبع زیباپسند انسان بوده به همین جهت در حوزه دندانپزشکی این موضوع رواج پیدا کرده اما باید برای زیبا شدن به سراغ افراد دارای تخصص و مهارت کامل رفت.
رییس انجمن دندانپزشکان عمومی اعلام کرد: برای دندانپزشکان عمومی آموزش حداقلی 100 ساعت را در حوزه زیبایی در نظر گرفته‌ایم.


شهنی‌زاده با بیان اینکه اکثر انجام روش‌های زیبایی بر روی دندان و تبلیغات گسترده در این حوزه به راه کسب درآمد برای برخی از افراد تبدیل شده، عنوان کرد:‌ انجام روش‌های زیبایی بدون توجه به حفظ سلامت دهان و دندان می‌تواند باعث بروز مشکلات شود.


او اظهار داشت: دهان جایگاه عصبی- عضلانی است و نمی‌توان تنها با اضافه کردن یک ماده چینی یا کامپوزیت به قیمت بدست آوردن زیبایی، به بخش‌های دیگر آسیب رساند و سلامت دهان و دندان را به خطر انداخت.


رییس انجمن دندانپزشکان عمومی با بیان اینکه اگر روش‌های زیبایی دندان و به اصطلاح لبخند زیبا به درستی انجام شود نه تنها ایرادی نداشته بلکه با طبع زیباپسند انسان همخوانی دارد، گفت: امروز روش‌های زیبایی پیشرفت زیادی داشته که در برخی از آن ها مانند لمینت‌ها دندان‌ها را تراش داده و مواد چینی روی آن قرار می‌دهند.


شهنی‌زاده با اشاره به روش پیشرفته و مشهور به لبخند هالیوودی عنوان کرد: امروز روش‌ جدیدی در دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که بدون تراش دادن دندان‌ها می‌توان خط لبخندی زیبا داشت این روش با عنوان لبخند هالیوودی مشهور است.


او افزود: ‌در این روش دندان ها تراش داده نمی‌شوند و روی آن ها را پرسیلن‌ یا کامپوزیت قرار داده و کار زیبایی دندان را انجام می‌دهند اما نکته حائز اهمیت این است که در این روش با اضافه کردن حجم دندان زیبایی حاصل می‌شود به همین دلیل باید مراقب بود فرد دچار بیماری‌های لثه‌ای نشود.


رییس انجمن دندانپزشکان عمومی با اشاره به روکش‌های جدید دندان در افزایش زیبایی آنها گفت: ‌روکش‌های جدید مثل مدل‌های قدیمی فلز ندارد که بعد از روکش‌گذاری لبه فلز دیده شودو زیبایی آن تحت تاثیر قرار گیرد، تمام این روکش‌ از جنس چینی بوده و با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال این روکش ها آماده می‌شود.

704/700

کد خبر: 722126

وب گردی

وب گردی