علوی: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از بحث مدرک گرایی به مهارت گرایی/همایش سینرجی شاه کلید ورود به بازار جهانی

مشاوره ارشد بازاریابی و فروش در ایران با بیان اینکه همایش سینرجی شاه کلید ورود به بازار جهانی است گفت: یکی از مهمترین مقوله هایی که موجب ورود به اقتصاد ایران به جرگه جهانی است استفاده از مهارت ها و استراتژی های نوین در حوزه کسب و کار است.

یحیی علوی، مشاوره ارشد بازاریابی و فروش در ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص برگزاری نخستین همایش کارآفرینی، کسب و کار حرفه ای و فروش که با همکاری دانشگاه سینرجی روسیه در ایران گفت: این همایش با تمام همایش هایی که در ایران برگزار شده، از یکسری جهات بسیار متفاوت است چراکه برای اولین بار است که در ایران اساتیدی در این همایش حضور دارند که کاملا بر پایه اصول حرفه ای و کاربردی واقف هستند و نسبت به تمامی مهارتهای این حوزه آشنایی دارند ضمن اینکه مقرر شده تا مباحث در این همایش از چهار چوب آکادمیک خارج و به حوزه عملی و کاربردی پرداخته شود.

وی افزود: این اتفاق برای نخستین بار است که این حجم از اساتید بارز در این حوزه در ایران گرد هم خواهند آمد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سعی کردیم تا در سمینار مباحثی که مطرح می شود مباحث خیلی گسترده باشد و مباحث مربوط به کسب و کار نباشد اظهار کرد: یکی از بحث های بسیار مهم که در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت مبحث رکود،مدیریت زمان، خدمات پس از فروش ، بازاریابی، سرمایه گذاری و حتی مباحثی در باب مذاکره و زبان بدن است ضمن آنکه پرداختن به این بعد از فعالیت ها در ایران منحصر به فرد است.

یادگیری و رعایت ساختارهای اقتصادی مهمترین اصل در اقتصاد دنیا

علوی با بیان اینکه امروز یکی از بحث خیلی مهم ،یادگیری و رعایت ساختارهای اقتصادی به روز دنیا است اذعان داشت: متاسفانه در این زمینه از لحاظ علمی و دانشگاهی فوق العاده عقب هستیم و نگاه جامع خصوصا به حوزه کارآفرینی، کسب و کار حرفه ای و فروش نشده است و ما باید تلاش کنیم تا این حوزه را تقویت کنیم که خوشبختانه دانشگاه آزاد در این خصوص پیش قدم شده است.

وی ادامه داد: به نظرمن چنین سمینارهایی که در بتوانیم از اساتید برتر دنیا دعوت کنیم نه تنها در رنگینگ دانشگاه آزاد بسیار موثر است بلکه برای تمام کسانی که در حوزه کارآفرینی و مدیریت های کسب و کار هستند و بخواهند به روز باشند بسیار مفید خواهد بود.

مشاوره ارشد بازاریابی و فروش در ایران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عامل عدم پیشرفت در بازار جهانی و نبود رقابت پذیری تحریم های غرب علیه ایران بود گفت: خوشبختانه با توافق هسته ای و رفع تحریم ها موانع ورود به بازارهای جهانی تا قسمتی برداشته شده است و ما اگر دنبال ورود در بسترهای جهانی وصادرات هستیم، تا با برندهای کشورخودمان در بازارهای خارجی حضور پیدا کرده و با آنها خارجی رقابت کنیم باید در ابتدا بتوانیم علم مان را به روز کنیم.

همایش سینرجی شاه کلید ورود به بازار جهانی

وی برگزاری این همایشی را شاه کلید ورود به بازار های جهانی دانست و خاطر نشان کرد: تمامی تلاشها بر این است که این امر اتفاق بیافتد ضمن آنکه میهمانان و سخنرانان این همایش از سرشناس ترین کارآفرینان و مشاوران کسب و کار جهان تلقی می شوند.

به گفته علوی مشاورهای شرکت کوکاکولا، جنرال موتورز و شرکتهای بزرگ مالی و بانکی و خودرویی از کشورهایی مانند آمریکا ، ایرلند، استرالیا، روسیه در این همایش حضور خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 1500 نفر کارآفرین داخلی در این همایش حضور دارند افزود: خوشبختانه به دلیل موقعیت استراتژیک کشور ایران و دارا بودن بسترهای سرمایه گذاری میتوان گفت کارآفرینان زیادی بجز کارآفرینان داخلی از کشورهایی مانند روسیه که خود برگزار کننده این نوع همایش ها است مورد استقبال واقع شده است.

باید تفکر اشتباه و مریض در حوزه کسب و کار مرتفع شود

وی در پاسخ به این سوال که برای توسعه و کارآفرینی در کشورمان چه حمایت هایی باید از سوی دستگاه های دولتی و خصوصی صورت گیرد گفت: کمک هایی که دولت می تواند انجام دهد در دو بخش خلاصه می شود، یکی بحث آزاد سازی علم،که خود بحثی مهمی است چرا که اول باید تفکر اشتباه و مریض در این حوزه مرتفع شود و تفاوتی در حوزه کسب و کار در ایران در مقایسه با تمام کشورهای دنیا صورت نپذیرد و دوم اینکه بتوانیم از پتانسیل اساتید حرفه این حوزه استفاده کنیم و تجربه دیگران را مقدم بر تجربه های خود قرار دهیم چرا که این امر باعث رشد بهتر و کم شدن ظریب خطر پذیری در هر کسب و کار خواهد شد.

استاد بازاریابی و فروش در دوره‌های حرفه‌ای کسب و کار داخلی و خارجی در خصوص استراتژی برای تقویت این بخش افزود: نخست بحث اطلاع رسانی است که امری بسیار مهم محسوب می شود و دوم اینکه باید از کسب و کار تک بعدی در ایران خروج کنیم چرا که در حال حاضر تنها با یک رویکرد و استراتژی در کسب و کارهای خود فعالیت می کنیم و آن موضوعی بنام قیمت و تثبت طولانی مدت آن در بازار رقابتی است که این خود عامل رکود در فعالیت های رقابتی خواهد شد.

تغییر کسب و کار از روند تک بعدی به روند رقابتی

وی با اعتقاد به اینکه باید در مباحث روز دنیا، الگوبرداری کننم گفت: باید کسب و کار ما بفهمند که اگر با رویه تک بعدی و تک برگی وارد بازار رقابتی شود به سرعت شکست خواهد خورد و ما باید در تفکری جدید برآییم تا به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم ابتدا محصول را برندرینگ و بعد بازاریابی و در آخر حضور در عرصه های رقابتی و فروش محصول را در دستور العمل فعالیت های اقتصادی قرار دهیم.

علوی در ادامه اظهار کرد: امروز اولین درس موفقیت این است که از افرادی که موفق تر هستند باید الگوبرداری کرد ضمن آنکه کسب و کار هم دقیقا همین است و باید زمینه های الگوبرداری را باز کنیم تا فضای ارتباطات و دانشگاه ها بازتر شود تا در آخر کسب و کارمان حالت علمی به خود بگیرند.

رویکرد دانشگاه آزاد از بحث مدرک گرایی به بحث مهارت گرایی

این مشاوره ارشد بازاریابی و فروش در پایان با ابراز خرسندی ازاینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از بحث مدرک گرایی به بحث مهارت گرایی متوجه شده است گفت: متاسفانه ما در ایران بعد از بحث انقلاب صنعتی تا امروز درگیر مدرک گرایی هستیم ، در حالی که با آمدن هوش مصنوعی ، خیلی از فعالیت ها امروز برپایه نرم افزارها انجام می شود و ما باید در دنیای کنونی به دنبال افرادی باشیم که مهارت کسب و کار داشته باشند تا اینکه فعالیت های آنان بر پایه تئوریک باشد.

وی افزود: خوشحالیم که یک مرکز علمی بزرگ آکادمیک کشور بنام دانشگاه آزاد اسلامی توانسته نگاه ویژه تری را در این حوزه بیندازد و فعالیت های خود را منوط به مباحث آکادمیک نکند و با قدرت مباحث کاربردی را عملیاتی و مهارت آموزی را گسترش دهد.

تهیه و تنظیم: علی درخشان

204

کد خبر: 722127

وب گردی

وب گردی