دکتر سید طه هاشمی در واحد زاهدان: آیت‌الله هاشمی شخصیتی آینده نگر و با استقامت بودند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آقای هاشمی دارای یک هوش سیاسی و حافظه قوی بودند این شخصیتی آینده نگر با وسعت دید بسیار بالا و انسان با استقامتی بودند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی در مراسم بزرگداشت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، اظهار کرد: بخشی از ویژگی‌های آقای هاشمی مغفول واقع شده که لازم به یادآوری است.

معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ما معتقد هستیم که اسلام دین خاتم انبیا محمد مصطفی و ادیان الهی و آنچه که خداوند برای هدایت بشر تا قیامت لازم دارد در کتاب قرآن قرار داده و قرآن بدون تردید پاسخگوی همه نیازهای هدایتی بشر است.

وی ادامه داد: در قرآن به انسان توصیه شده که باید با اعتدال حرکت کند و دچار افراط و تفریط نشود،کسانی که توانسته‌اند به درک آنچه خدا برای هدایت بشر قرار داده برسند بسیار ارزشمند هستند.

وی گفت: بشر باید به مرتبه ای برسد که جانشین خداوند قلمداد شده است و باید خود را به این مرحله کمال برساند .در طول تاریخ هم کسانی که بر روی هدف خلقت تاکید کرده‌اند، خود را به این مسیر نزدیک کرده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: شخصیتی که ما امروز برای مراسم بزرگداشت او گرد آمده ایم آیت الله هاشمی هستند، رحلت ایشان بسیار دردناک بود، ایشان یار و برادر امین مقام معظم رهبری بود. آیت الله هاشمی دارای یک هوش سیاسی و حافظه قوی بودند این شخصیت یک شخصیت آینده نگر با وسعت دید بسیار بالا و انسان با استقامتی بودند.

این مسئول ادامه داد: قبل از انقلاب در بدترین شرایط شکنجه قرار داشتند و سال‌ها در زندان بودند و آنجا هم نقش مدیرتی داشتند و بسیار مورد وثوق مقام معظم رهبری بودند.

هاشمی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی معجزه اراده آیت الله هاشمی بود در شرایط جنگ، ایشان به فکر آینده جوانان بودند، از حدود 11 میلیون فارغ التحصیل کشور، 5.7 میلیون نفر آن از دانشگاه آزاد اسلامی است که گام بسیار مهمی است.

وی گفت: بعد از تشییع امام امت تا کنون ما این همه حضور بی مانند در مراسم تشییع جنازه را ندیده بودیم.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی سمبل اعتدال بود، گفت: امام خمینی (ره) وقتی ظرفیت عظیم و فکر و قدرت مدیریت فردی را می دید به او اعتماد می کرد که این موضوع نسبت به آیت الله هاشمی صدق می‌‎کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آیت‌الله هاشمی معتقد بود چتر انقلاب باید باز شود باید همه را زیر چتر انقلاب جمع کنیم و نگذاریم که از زیر این چتر افراد پراکنده شوند. ایشان رفاه مردم، توسعه کشور و آبادانی کشور را در سایه معنویت مدنظر قرار می‌دهد.

در حاشیه این مراسم دکتر امین‌رضا کمالیان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دلسوز و حامی بزرگ انقلاب اسلامی و محبوب ترین شخصیت برای مقام معظم رهبری بودند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: آیت الله هاشمی پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی بود و با تاسیس این مجموعه عظیم آموزشی به عنوان یک پیشگام و کارآفرین وارد عرصه توسعه آموزش عالی شد و با اقدامات خود، تحولات گسترده‌ای در این عرصه صورت داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی کمترین کار برای قدردانی از زحمات صادقانه، خالصانه و دلسوزانه ایشان است، عنوان کرد: استقبال پرشور از مراسم این فقید سعید نشان از همراهی و ادامه دادن راه ایشان توسط مردم شریف ایران اسلامی است.

در این مراسم نماینده آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت اهل سنت زاهدان، مدیران سازمانها، نهادها و ادارات استان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

200

کد خبر: 722147

وب گردی

وب گردی