سجادی: سامانه مبین کار اساسی و ماندنی برای جامعه ورزش است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: سامانه مبین که مرجع دقیق آماری محسوب می شود، کار اساسی و ماندنی برای جامعه ورزشی است.

به گزارش ایسکانیوز، سید نصرالله سجادی در سمینار آموزشی روال ثبت و تایید مربیان و داوران در سامانه مبین که صبح امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، تحقق این سامانه و گردآوری اطلاعات مربیان و داوران را به شیوه علمی، بسیار مثمرثمر دانست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، وجود 50 فدراسیون ورزشی که برخی از آنها رشته های مختلفی را نیز پوشش می دهند همچنین پراکندگی جمعیتی، سازمانی و ساختاری را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: برای جمع آوری اطلاعات دقیق آماری روش دستی با خطای زیادی همراه است و از همه مهمتر روزآمد کردن آمار را با مشکل مواجه می کند، بنابراین سیستم اتوماسیون در این زمینه می تواند به ما در زمینه گردآوری اطلاعات درست به شیوه علمی کمک کند.

سجادی با تاکید بر اهمیت بهره گیری از آمار و اطلاعات درست در سازمان های ورزشی اظهار داشت: هر مدیر ورزشی در ابتدای شروع به فعالیتش به جمع آوری آمار می پردازد چرا که تصمیم گیری و تصمیم سازی باید بر اساس آمار و اطلاعات دقیق باشد که متاسفانه آمار به صورت دقیق در ورزش گردآوری نشده و هر مدیر در ابتدا به سمت گردآوردن اطلاعات می رود، بنابراین سامانه مبین که در مرکز فناوری اطلاعات ،ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان فعال شده کار اساسی و ماندنی برای جامعه ورزش است.

سید نصرالله سجادی گفت: سامانه ای که راه اندازی شده باید باهمراهی فدراسیون ها حمایت و پشتیبانی شود چرا که اتفاق مهمی خواهد بود، از طرفی کشوری هستیم با 14 هزار هیات ورزشی و هیچ سازمانی از لحاظ ساختاری دارای چنین گستردگی نیست، همچنین با توجه به تنوع رشته های ورزشی باید اطلاعات و آمار جمع آوری و سپس در دسترس باشد تا بر اساس آن تصمیم گیری ها مبتنی بر آمار، درست انجام شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان، آمار دقیق مربیان و داوران را مهم بر شمرد و با تاکید بر این مهم که با سامانه مبین که راه اندازی شده ، داوران و مربیان ملزم به ثبت اطلاعات خود هستند ،اظهار داشت: کاری که شروع شده به سود ورزش خواهد بود و از کارهای ضروری به شمار می آید که باید در اولویت برنامه های فدراسیون ها هم قرار گیرد تا ورزش کشور بتواند از نتایج مثبت آمار و اطلاعات دقیق استفاده کند.

همچنین در این سمینار حجت الله دارابی رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری دقایقی پیرامون چشم انداز سامانه مبین و انتظارات این مرکز از کمیته های آموزش فدراسیون های ورزشی و دفتر برنامه ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان صحبت کرد. دارابی فضای وزارت ورزش و جوانان را با راه اندازی سامانه مبین گذر از دوران سنتی به مدرنیته توصیف کرد.

این مسوول ادامه داد: بعد از هر تغییر و تحول در هر فدراسیونی زحمت زیادی برای گردآوری اطلاعات مربوط به داوران و مربیان می شود در شرایطی که این سامانه های آموزشی کمک می کند که همواره آمار ما دقیق ،به روز و آنلاین باشد.

این سمینار با برگزاری 2 کارگاه آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ و طرح مشکلات و انتظارات فدراسیون های ورزشی تا ساعت 14:30 امروز ادامه خواهد داشت.

602/101

کد خبر: 722176

وب گردی

وب گردی