مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد زرقان   برگزار شد 

با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع نو  این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم امام جمعه ، بخشدار ، شهردار ، رئیس شورای اسلامی شهر ، مسئولان سپاه ناحیه مقاومت ، هیأت رئیسه ، اساتید و کارکنان و مردم شریف شهر زرقان حضور گسترده ای داشتند.

در ابتدای این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد، ذاکران اهل بیت به مداحی پرداختند و سپس حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه اسبق شهر زرقان به عنوان سخنران این مراسم، درخصوص ابعاد شخصیتی و زندگی این عالم عالیقدر و فرزانه سخنانی را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در مورد شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیتهای خدمتگزار در انقلاب اسلامی بود که بدون تعارف این عالم فرزانه از سال 1341 تا حال حاضر ، یکی از کسانی بودند که خالصانه و بدون توقع برای اهداف عالیه انقلاب اسلامی خدمت کرد.

وی افزود: زمانی که جز شکنجه های ساواک چیزی نبود وی مثل یک کوه مقاوم با قلم و نصیحت به مبارزات خود ادامه داد و مجاهدت های بی بدیل و خدمات ارزنده ای برای ایران اسلامی داشتند و بحمدالله انقلاب پیروز شد.

امام جمعه زرقان اظهار کرد: یکی از توطئه های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان بعد از آن ، بازوی امام (ره) و رهبری و از چهره های شناخته شده امت اسلامی و از یادگاران انقلاب اسلامی بود که در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی مجاهدت های فراوان انجام داد و در همه جریانات و سمت هایی که داشت، خالصانه و بیش از حدتوانشکار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: مردم ما مثل همیشه قدر زحمات بنیانگزاران انقلاب ، خطبه های نماز جمعه ای که ایشان می خواندند هستند زیرا آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه در صف مبارزه علیه بدی ها قرار داشت. وی استادی دانشمند و جهادگر بود.

وی در خاتمه ابراز کرد: برادران و خواهران انقلاب ما یک انقلاب اعجاز بود ، سعی کنیم با کلام ، کمال و اخلاق را حفظ کنیم زیرا بدست آوردن آن مشکل و نگهداری از بدست آوردن مشکل تر است در این راستا مردم ما ارزش انسانهای خدمتگزار و فداکار را که بارها فداکاری کردند به خوبی می دانند . خداوند ان شاالله به همه شما خیر دنیا و آخرت عنایت بفرماید.

گفتنی است، در پایان این مراسم ، حضار پس از ذکر قرائت فاتحه برای شادی روح آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهدای اسلام ، در غم از دست دادن این عالم فقید ماتم گرفتند.

205/200

کد خبر: 722180

وب گردی

وب گردی