فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز ملی فضای مجازی بررسی می شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی فعالیت کسب و کارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد و گفت: درصورت نیاز به قانونگذاری برای این کسب وکارها، اقدامات موثر صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به نقش پررنگ فضای مجازی در زندگی امروز، تاکید کرد: هم اکنون استفاده از ابزارهای ارتباطی باعث تسهیل زندگی مردم شده است و در این میان بنگاهها و اصناف فضای مجازی نیز می توانند از این فرصت برای ارائه خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل بحث تازه ای که کسب و کارها و صنوف فضای مجازی رقم زده اند، بعضا شاهد تقابل فعالیت این کسب و کارها با بنگاه های سنتی هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی و بحث و تبادل نظر است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی بررسی فعالیت کسب و کارهای نوپای اینترنتی و آنلاین در مرکز ملی فضای مجازی را با هدف تسهیل گری در فعالیت استارتاپ های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: چنانچه این کسب و کارها نیازمند قانونگذاری باشند، اقدامات موثر صورت خواهد گرفت.

فیروزآبادی ادامه داد: هم اکنون شاهد هستیم که در حوزه های مختلف مانند حوزه حمل و نقل و مشابه آن، صنوفی در فضای مجازی شکل می گیرد که برخی تصور می کنند تهدیدی برای کسب و کارهای سنتی است. براین اساس در حال کار کارشناسی در مرکز ملی فضای مجازی هستیم تا چنانچه فعالیت این کسب وکارهای نوپا نیاز به قانون داشته باشد، مجلس قانونگذاری کند و اگر نیاز به هماهنگی باشد، مرکز ملی فضای مجازی وارد شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی همچنین از حمایت از استارتاپ های حوزه شبکه های اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: قصد داریم با راه اندازی یک شتاب دهنده در نزدیکی پایتخت، از استارتاپهای این بخش حمایت کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید براینکه موضوع توسعه تکنولوژیهای ارتباطی و فناوری باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: طرح راه اندازی یک شتاب دهنده و شهر شبکه های اجتماعی در حد طرح مطالعاتی است و در صورتی که فاز مطالعه آن انجام شود آن را در دستور کار بررسی و تصویب شورای عالی فضای مجازی قرار می دهیم.

منبع: مهر

205/200

کد خبر: 722228

وب گردی

وب گردی